Bemz avslöjar höstens designsamarbeten i sin jubileumskollektion

10TH ANNIVERSARY LIMITED EDITION DESIGNER-CURATED COLLECTION NY DESIGNPARTNER – CHRISTIAN LACROIX

Littlephant – Fruit Garden

Det svenska designföretaget Littlephant, som på kort tid har fått stor uppmärksamhet och blivit mycket populära, drivs av designern och illustratören Camilla Lundsten. Littlephants färgstarka värld av figurer, produkter och textilier för unga och gamla, lanserar nu sitt prisbelönta mönster Fruit Garden till Bemz kollektion. Filmen, där Camilla Lundsten skapar sin personliga styling av sin IKEA-soffa klädd

i Fruit Garden, är tillgänglig från den 6 augusti 2015. Fruit Garden finns till försäljning från den 20 augusti 2015 på www.bemz.com.

Läs pressmeddelandet om Littlephant samarbetet här

Christian Lacroix – Jardin Exo’chic

Bemz är mycket glada över att presentera sitt första samarbete med Christian Lacroix Maison.
Det världsberömda designföretaget lanserar Jardin Exo’chic – Mediterranée, en exotisk digitaltryckt
palmskog i en vacker blå färgskala. Filmen där chefsdesignern Sacha Walckhoff stylar mönstret med andra textilier från Bemz för att skapa en personlig look på sin soffa, finns tillgänglig från och med den 3 september 2015. Jardin Exo’chic – Mediterranée finns till försäljning från och med den 17 september 2015, på www.bemz.com.

Läs pressmeddelandet om Christian Lacroix samarbetet här

Ljungbergs Factory – Pythagoras

Den ikoniska 1900-talsformgivaren, arkitekten och förespråkaren för den svenska funktionalismen, Sven Markelius, är den fjärde designern att bidra till jubileumskollektionen för Bemz. Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholms studentkårsbyggnad (1928-1930 samt den svenska paviljongen vid 1939 års världsutställning i New York utgör en del av Sven Markelius viktigaste uppdrag. Under 1960-talet var han också inblandad i skapandet av FNs berömda byggnader i New York. I arkitektgruppen ingick även bland andra Le Corbusier och Oscar Niemeyer. I samarbete med Ljungbergs Factory lanserar Bemz Pythagoras till jubileumskollektionen ett av Markelius mest kända mönster som ofta, även internationellt, används som ett utmärkt exempel på svensk 1950-talsdesign. Filmen med stylingen av Pythagoras finns tillgänglig från och med den 1 oktober 2015. Pythagoras finns till försäljning för utvalda produkter, från och med den 15 oktober 2015, på www.bemz.com.

Läs pressmeddelandet om Ljungbergs samarbetet här

Katarina Wiklund

Det slutliga bidraget till Bemz jubileumskollektion kommer från Bemz inhouse designer Katarina Wiklund. Hennes valda mönster kommer att premiärvisas på Bemz pressevent under Stockholm Fashion Week
i november 2015.

Designers Guild – Sudara

När Bemz jubileumskollektion lanserades i maj i år var Tricia Guild vår första designpartner. Hon lanserade det mycket omtyckta tyget Sudara - ett digitaltryckt blommönster med ett återkommande motiv av hortensior i härliga azurblå, limegröna, blåa och violetta färgtoner på en naturvit bakgrund. Kontrasten mellan de grova och konstnärligt målade penseldragen och de finare, nästan fotografiska detaljerna i Hortensiablomman gör mönstret särskilt intressant. Sudara finns tillgängligt för alla Bemz överdrag på www.bemz.com.

Filmen som visar Tricia Guilds personliga styling visades upp på Stockholm Fashion Week i maj och finns tillgänglig här: http://www.bemz.se/sv/inspiration/get-the-look/limited-edition-designer-curated-collection/

Las pressmeddelandet om Designer Guild samarbetet har

Ladda ned högupplösta bilder på samarbetet här

Bifogat får ni ett pressmeddelande för respektive designsamarbete

Caroline Andersson Gadd, Bemz: 46 73 403 52 94, caroline@bemz.com

Vi är mycket glada över att fira vårt tioårsjubileum genom att erbjuda dessa kollektioner i begränsad upplaga, och är verkligen hedrade över att få lansera kollektioner tillsammans med denna fantastiska samling av formgivare. Kollektionen tydliggör Bemz kärnverksamhet - att tillhandahålla design i världsklass till sina kunder
Lesley Pennington, grundare och VD för Bemz.