Bemz inleder samarbete med Åhléns

Bemz, kända för sina designade sofföverdrag till IKEA-möbler, inleder nu sitt första återförsäljarsamarbete med Åhléns. Bemz som idag primärt säljer direkt till kunder i 35 länder via internet, vill med detta samarbete utöka sin fysiska närvaro. Från och med idag finns Bemz tillgängligt på Åhléns, som en del av Åhléns Personal Shopper koncept.

I dagarna öppnar Åhléns City Stockholm den sista etappen av den nya hemavdelningen om 3 600 kvadratmeter på plan två i varuhuset. Kunden bjuds in till en shoppingupplevelse med inspiration i fokus och heminredning från runt 170 varumärken, som presenteras i hemmiljö. Bemz är ett av de nya varumärkena Åhléns kunder får stifta bekantskap med.

- Vi är glada för samarbetet med Bemz. Tillsammans med Bemz kan vi hjälpa våra kunder att göra stora förändringar i sitt hem på ett personligt sätt till en rimlig kostnad, säger Carina Nibrant, affärsområdeschef Åhléns Hem.

- Med e-handelns framväxt inom detaljhandeln ställs helt nya krav på varumärken som verkar i den. Vi måste ha en stark närvaro i alla digitala kanaler, men också på fysiska platser för att alltid finnas där kunden är. Vårt samarbete med Åhléns är därför strategiskt viktigt för Bemz och vi är mycket stolta över samarbetet, säger Lesley Pennington, grundare och vd, Bemz.

För mer information, vänligen kontakta:

Åhlens: Monica Hultgren, mhu@ahlens.se

BEMZ: Caroline Anderson-Gadd, caroline@bemz.com,

Om Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 30 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2014 omsatte Åhléns 4,9 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores.  www.ahlens.se

Carina Nibrant affärsområdeschef Åhléns Hem
Lesley Pennington, grundare och vd, Bemz.