MODERN SAMMET I PUDRIGA TONER

– Förvandla IKEA-soffan med ett sammetsöverdrag från Bemz

Sammet är här för att stanna. Med Bemz nya sammetsöverdrag i årets pudriga toner kan du enkelt uppdatera din IKEA-soffa och stilen hemma. Bemz har tagit fram Malmen Velvet, ett sammetstyg vävt med en tät, fin lugg och färgsatt i en skandinavisk färgskala. Resultatet är en modern och sofistikerad sammet med en matt, pudrig look som kan förvandla vilken IKEA-soffa som helst. Först ut i är färgerna Sand Beige, Zinc Grey, Mineral Blue och Straw Yellow. Under senhösten kompletteras kollektionen med ytterligare fyra färger; Ivy Green, Chestnut, Indigo Blue och Rose.

Malmen Velvet går liksom alla tyger i Bemz sortiment att få som överdrag till IKEAs soffor, fåtöljer, stolar och fotpallar och även som kuddöverdrag, gardiner, sängavlar, sängkappor, överkast och mer. Alla Bemz tyger är maskintvättbara och utvalda för sin höga kvalitet.

Planerar du en fotografering och vill använda ett överdrag i Malmen Velvet eller något annat av våra mer än 250 olika tyger? Hör av dig, eller kom in till vår butik och showroom på Odengatan 22 i Stockholm, så syr vi upp till dig. Pressordrar tar ca två veckor från beställning till leverans.

För högupplösta bilder se vårt album: Malmen Velvet https://photos.app.goo.gl/EbQTdP0b70cFQZ5a2

För mer information eller presslån kontakta Emma Shanley, PR manager Bemz, press@bemz.com eller mob 0762050150.

Bemz är ett globalt e-handelsföretag som skräddarsyr designöverdrag till IKEA-möbler. Företaget säljer till 42 länder och grundades 2005 i Stockholm av Lesley Pennington. Miljöengagemanget är djupt rotat i Bemz med en affärsidé som bygger på att uppdatera IKEA-soffor med stilsäkra och personliga överdrag. Istället för att köpa en ny soffa kan man enkelt förlänga livslängden på den med ett överdrag från Bemz. Alla Bemz överdrag är utvalda för sina höga kvalitet och går att tvätta i maskin.
Produkterna tillverkas först på beställning för att undvika spill och all produktion sker i Europa.