Trendrapport: Deco Glamour - ombonad glamour

Bemz, kända för sina designade sofföverdrag till IKEA-möbler, lanserar nu höstens trendrapport. En glamourös, ombonad och uppdaterad 70-talskänsla sammanfattar stilen. Nyanser av blått möter varm gul och rosa toner. Möbler med en retro-inspirerad färgskala, mörka träslag och accenter i mässing sätter tonen. Bemz kombinerar nya färgtoner för att skapa en chic 70-talsstil med moderna influenser. Från och med den 24 september finns trendrapporten och de nya tygerna tillgängliga på Bemz.

För att skapa Deco Glam-looken låt enfärgade tyger i tongivande färger stå i centrum. Välj accenter med geometriska mönster, såsom tyget Kvarter, och möbler av vackert formgiven plast, metall och andra icke-organiska material. Rama in med mörka träslag på bordsben, fönsterkarmar och väggpaneler samt små satsbord och golvlampor för att skapa en skön stämning. Arbeta med glänsande mässing, fluffiga kuddar och heltäckningsmattor för att förstärka den varma, uppdaterade 70-talskänslan. Här finns det mer inspirerande bilder.

Fyra nya tyger
Som en del av trendrapporten lanseras fyra nya tyger som hjälper dig att återskapa looken. Mjukt följsamma Chenille - ett tyg av sammetsgarn som nu finns i tre ljusa, moderna nyanser: Rose, Mineral Blue och Steel Blue. Vi har även lagt till varma Straw Yellow i Tegnér Melange. Paletten är en kombination av uppdaterade och klassiska färger. Våra fyra nya tyger finns tillgängliga i alla Regular Fit möbelöverdrag och alla våra andra produkter

Här kan du se mer inspirerande bilder.

Här har vi klätt tre moduler av 1-sitssektionen Kivik i olika nyanser av blått för att skapa en lång, välkomnande soffa. Vi har valt Stocksund som med sin lyxiga känsla bidrar med en perfekt klassisk stil för Deco Glam-looken och passar väldigt bra ihop med 70-talsinspirerade designelement

- Många som tänker tillbaka till 70-talet tänker på manchester, brunt och träpanel. Vi vill istället locka fram den mer glammiga 70-talsstilen i våra hem i höst, tänk Charlie´s Änglar, Studio 54 och Bianca Jagger, säger Lesley Pennington, vd och grundare Bemz.

Här kan du se alla våra bilder från fotograferingen.

Bildtext till bilderna

Översta bilden:
Bemz sofföverdrag till 3-sitssoffa Stocksund i Rose Tegnér Melange 4899 SEK. Kuddfodral i soffan 50*50 cm Plum Chenille 229 SEK, kuddfodral 60*60 cm Pearl Tegnér Melange 299 SEK.
Bemz sofföverdrag till Stocksund fåtölj Wine Kvarter 3199 SEK, kuddfodral 40*40 cm Graphite Grey Belgian Linen 179 SEK

Andra bilden:
Bemz sofföverdrag till 1-sektionssoffan Kivik, från vänster:  Mineral Blue Chenille [NY]  1799 SEK (ljusare tyget överst till vänster och i mitten nederst), Mineral Blue Tegnér Melange 2099 SEK (mörkare tyget överst i mitten och lägre till vänster), Steel Blue Chenille [NEW]  1799 SEK (överst till höger och nederst till höger)

Tredje bilden:
Bemz sängkappa veckad Straw Tegnér Melange [NY]  1499 SEK
Bemz sängöverkast Rose Chenille [NY]  2299 SEK
Bemz sänggavelöverdrag Abelvär Littlephant Fruitgarden Yellow  2699 SEK
Kuddfodral 40*60 cm Umbra Tegnér Melange 229 SEK
Kuddfodral 50*50 cm Sage Brown Raffia 199 SEK

Caroline Andersson Gadd, Bemz: 0734 - 11 83 78, caroline@bemz.com

Lesley Pennington, vd och grundare Bemz
Många som tänker tillbaka till 70-talet tänker på manchester, brunt och träpanel. Vi vill istället locka fram den mer glammiga 70-talsstilen i våra hem i höst, tänk Charlie´s Änglar , Studio 54 och Bianca Jagger.