Delårsrapport första kvartalet 2010 - Intäkterna ökade med 17 procent

Första kvartalet • Intäkterna ökade med 17 procent till 367,7 (315,5) mkr • Rörelseresultatet ökade med 2 procent till 84,2 (82,4) mkr • Rörelseresultatet har påverkats negativt vid valutaomräkning av koncernens balansposter med en kostnad om 9,2 (intäkt 5,6)mkr. • Nettot av aktiveringar och avskrivningar av utvecklingskostnader uppgick till 0,6 (7,8) mkr • Resultatet före skatt uppgick till 84,6 (83,0) mkr • Resultatet uppgick till 80,2 (78,8) mkr, motsvarande 2,04 (2,01) kronor per aktie • Kassan uppgick vid kvartalets utgång till 520,4 (436,8) mkr och koncernen har fortsatt inga räntebärande skulder • Kunders deponeringar ökade med 31 procent till 964,9 (735,6) mkr. • Över en miljard i bruttoomsättning i Odds motsvarande en ökning på 89 procent • Betsson breddar både pokern och kasinoerbjudandet Vi ger spelarna vad de vill ha - ”Betssons satsning på förbättrade sportspel ger utdelning. Ökningen på sportspel var 89 procent i snitt, även på den hårt konkurrensutsatta svenska marknaden, vilket tydligt visar att vi tar marknadsandelar. " säger Pontus Lindwall, Betssons VD och koncernchef. Presentation av delårsrapporten Idag, tisdagen 27 april klockan 09:00 CET presenterar Betssons koncernchef, Pontus Lindwall, bokslutskommunikén på Betssons kontor på Regeringsgatan 28, samt via webcast på www.betssonab.com eller http://storm.zoomvisionmamato.com/player/betsson/objects/4sn2gt8v/ eller via telefon på +46 (0)8 505 598 53 (Sverige) eller +44 (0)20 3043 2436 (UK). Presentationen kommer att hållas på engelska och följas av en frågestund.