BICO bjuder in till telefonkonferens med anledning av förvärvet av Biosero

BICO bjuder senare idag, den 16 december, in till presentation för att informera om förvärvet av Biosero vid två olika presentationstillfällen för att utifrån ett tidsperspektiv passa dels europeisk-, dels amerikansk investerarbas. Biosero är ett företag grundat 2003 och baserat i San Diego med 75 medarbetare globalt. Företaget erbjuder mjukvarulösningar under samlingsvarumärket Green Button Go och tjänster som möjliggör sömlös laboratorieautomation för uppkopplade och smarta arbetsflöden.

• Presentationen kommer fokusera på motivet till förvärvet, presentation av Biosero och synergierna framåt. Presentationen avslutats med en Q&A.
  • Agenda, talare samt innehållet i presentationen kommer vara det samma vid båda informationstillfällena.
  • Presentationen kommer hållas på engelska och finnas tillgänglig från kl. 08:30 CET på bico.com/investerare.

Datum: torsdagen den 16 december 2021

Europa: klockan 10:00 CET
Via telefon: +46 8 502 439 36 Konferens-ID: 387 258 521#
För video: Videolänk till presentationen

USA: klockan 15:00 CET/09:00 EST
Via telefon: +46 8 502 439 36 Konferens-ID: 834 767 152#
För video: Videolänk till presentationen

Talare: Erik Gatenholm, VD BICO, Gusten Danielsson, Ekonomi- och Finansdirektör BICO, Dr. Jonas Schöndube, SVP och Affärsområdeschef Biosciences BICO och Tom Gilman, VD Biosero.

Vänligen notera de två val som finns för att ställa frågor under Q&A: a) om du medverkar via telefon kan du ställa dina frågor direkt till talarna b) om du medverkar via video kan du endast ställa frågor via chattfunktionen.

För mer information vänligen kontakta:

Isabelle Ljunggren, Kommunikationschef
Telefon: 070830 0890
E-mail: il@bico.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 december 2021, kl. 08:00 (CET).

Bolaget har ett huvudsaklig fokus vid att utveckla teknologier som möjliggör Hälsa 4.0, med fokus på applikationsområdena vävnadsteknik, diagnostik, multiomik och cellinjeutveckling. BICO:s teknologier möjliggör för forskare inom life science att odla celler i 3D-miljöer, genomföra high-throughput läkemedelsscreening och skriva ut mänskliga vävnader och organ för medicinsk, läkemedels- och kosmetisk industri. Vi skapar framtidens hälsa.

Koncernen har över 25 000 installerade produkter, inklusive hos världens topp 20 ledande läkemedelsföretag, i fler än 65 länder och har citerats i fler än 9 500 publikationer. BICO är noterat på Nasdaq Stockholm, BICO. www.bico.com