Bilmetro i Falun – ny återförsäljare för bilmärket SEAT

Bilmetro växer och har under året byggt ut sin anläggning på Galgbergsleden i Falun för att ge plats till ytterligare ett bilmärke. Det senaste tillskottet är det spanska märket SEAT som ingår i Volkswagen Group.

- Bilmetro har sedan tidigare försäljning av SEAT i Gävle men nu kommer vi även täcka upp Dalarna säger Stefan Hellgren, Sektorchef Bilmetro Dalarna

- Vi väljer att satsa på SEAT för att vi ser en stor potential i ett märke som attraherar både privatkunder och nu även företagskunder i allt större utsträckning. Etableringen medför i första läget personalökning på säljsidan och längre fram kommer även fler tekniker behövas.

Som ett märke inom Volkswagen finns stora gemensamma resurser för forskning och utveckling och SEAT ligger långt fram när det gäller säkra och snåla bilar. SEAT är ett av de snabbast växande bilmärkena i Europa och tillväxten kommer fortsätta att öka i takt med att märket attraherar fler och fler återförsäljare.

I helgen den 1-2 september invigs SEAT:s showroom i Falun och bl.a. kommer PWR Racing Team finnas på plats med sin racingtrailer. Extra bra kampanjer på bilar utlovas också och det serveras lättare förtäring.

För ytterligare frågor gällande nya SEAT, kontakta:

Mats Björklund, Försäljningschef Falun

Tfn. 023-79 25 31

Stefan Hellgren, Sektorchef Bilmetro Dalarna

Tfn. 023-79 25 01

Bilmetro är ett av Sveriges största privatägda bilföretag med ca 600 anställda på 11 orter i Gävleborg, Dalarna och Uppland. Dagens sortiment omfattar Volkswagen person- och transportbilar, Audi, Skoda, Seat, Kia, Honda och Scania lastbilar. 2018 omsatte vi ca 3,6 miljarder kronor och sålde ca 11 000 personbilar samt 560 st tunga fordon. Vi har anläggningar med försäljning, bildelsbutiker, service och verkstäder i Avesta, Bollnäs, Borlänge, Falun, Gävle, Hudiksvall, Ludvika, Mora och Sandviken (Hedemora och Uppsala endast Scania). Vi har en självklar målsättning för vårt arbete, något som gäller både kunder och medarbetare, vi ska alltid vara – Din bästa bilaffär.