Bilmetro inviger en ny exklusiv Audianläggning i Gävle

Gävles största bilhandlare Bilmetro personbilar väljer att satsa stort för märket Audi i Hemlingby i Gävle, strategiskt placerad intill E4 vid infarten till Gävle från Stockholm sett samt ett expansivt och intressant område.

För drygt ett år sedan sattes spaden i marken för Bilmetros största satsning sedan starten för snart hundra år sedan.

Det här är en långsiktig satsning som visar att vi vill fortsätta att växa och att vi tror på vår personal, säger Johan Kempas, ansvarig för Bilmetro personbilars verksamhet i Gävleborg.

-  Audi har en stark ställning i Gävle som ständigt växer globalt och i Sverige. Med den här satsningen känner vi oss väl rustade för Audis modelloffensiv. Vi vill kunna vara med och växa med Audi och erbjuda en fantastisk marknadsplats för Audis alla produkter fortsätter Johan Kempas.

Den nya Audi-anläggningen är på cirka 4 500 kvadratmeter, och kommer att vara en bra investering i miljö med låga uppvärmningskostnader och en låg miljöbelastning samtidigt som bilhallen kommer att kunna exponera Audis allt bredare modellutbud på ett bra sätt. Anläggningen rymmer nybilförsäljning, begagnat, verkstad, reservdelar, däckhotell samt kontor.

- Satsningen är ytterligare ett steg för att möta den växande efterfrågan samt öka tillgängligheten. Till exempel kommer vår servicekapacitet öka kraftigt, vilket i sin tur även innebär att vi har anställt fler medarbetare.

Bilmetro genomför stor invigning den 24 maj - 26 maj med både kampanjer och visning av de nya lokalerna.

För ytterligare frågor gällande nya Audi, kontakta:

Johan Kempas, Sektorchef Bilmetro Gävleborg

Tfn. 026-65 71 42

Taggar:

Bilmetro är ett av Sveriges största privatägda bilföretag med ca 600 anställda på 11 orter i Gävleborg, Dalarna och Uppland. Dagens sortiment omfattar Volkswagen person- och transportbilar, Audi, Skoda, Seat, Kia, Honda och Scania lastbilar. 2018 omsatte vi ca 3,6 miljarder kronor och sålde ca 11 000 personbilar samt 560 st tunga fordon. Vi har anläggningar med försäljning, bildelsbutiker, service och verkstäder i Avesta, Bollnäs, Borlänge, Falun, Gävle, Hudiksvall, Ludvika, Mora och Sandviken (Hedemora och Uppsala endast Scania). Vi har en självklar målsättning för vårt arbete, något som gäller både kunder och medarbetare, vi ska alltid vara – Din bästa bilaffär.