Organisationsförändringar i Hudiksvall

Erik Fantenberg, ny försäljningschef för Bilmetro i Hudiksvall.

Erik Fantenberg är anställd som ny Försäljningschef på Bilmetro i Hudiksvall. Erik är 34 år och har varit anställd på Bilmetro som säljare sedan 2011 och tar nu nästa steg i sin karriär.
- Det känns spännande med Erik och samtidigt mycket bra att vi gjort en internrekrytering, säger Johan Kempas, sektorchef för Bilmetro personbilar i Gävleborg.

Nuvarande Försäljningschef Håkan Olsson har valt, efter många år som kombinerad Försäljningschef och säljare, att enbart jobba med att utveckla transportbilsaffären.
- Vi är nöjd med denna förändring och att Håkan nu kan ta nästa steg i den växande marknaden för arbetsfordon, säger Johan Kempas

Bilmetro i Hudiksvall har totalt 6 anställda på försäljningsavdelningen som omsätter ca 243 miljoner SEK per år och levererar ut cirka 1200 bilar per år.

Kontakt:
Johan Kempas
johan.kempas@bilmetro.se

Erik Fantenberg
erik.fantenberg@bilmetro.se

Bilmetro är ett av Sveriges största privatägda bilföretag med ca 600 anställda på 11 orter i Gävleborg, Dalarna och Uppland. Dagens sortiment omfattar Volkswagen person- och transportbilar, Audi, Skoda, Seat, Kia, Honda och Scania lastbilar. 2018 omsatte vi ca 3,6 miljarder kronor och sålde ca 11 000 personbilar samt 560 st tunga fordon. Vi har anläggningar med försäljning, bildelsbutiker, service och verkstäder i Avesta, Bollnäs, Borlänge, Falun, Gävle, Hudiksvall, Ludvika, Mora och Sandviken (Hedemora och Uppsala endast Scania). Vi har en självklar målsättning för vårt arbete, något som gäller både kunder och medarbetare, vi ska alltid vara – Din bästa bilaffär.