Bilprovningen säljer fastigheter

Bilprovningen säljer fastigheter Bilprovningen säljer sina fastigheter i Falkenberg, Varberg, Halmstad och Helsingborg. Köpare är Bygg Sjögren i Halmstad AB som byggt en av Bilprovningens stationer. Ett hyresavtal har tecknats och besiktningsverksamheten fortsätter som vanligt på de berörda stationerna. Idag den 30 april avslutade Bilprovningen en affär gällande försäljning av våra fastigheter i Falkenberg, Varberg, Halmstad och Helsingborg. Köpare av fastigheterna är Bygg Sjögren i Halmstad AB. De har tidigare byggt vår nya lastbilsanläggning i Ättekulla, Helsingborg. Företagen har samtidigt undertecknat hyresavtal gällande de sålda fastigheterna och besiktningsverksamheten fortsätter som vanligt i dessa. Försäljningen av fastigheterna ger en realisationsvinst på drygt 20 miljoner kronor. Mer information ges av: Verkställande Direktör Magnus Ehrenstråhle. 0708-20 04 02. E-post: magnus.ehrenstrahle@bilprovningen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00630/wkr0002.pdf