Ny mobil Bilprovning för bättre service

Ny mobil Bilprovning för bättre service Bilprovningen provar en mobil station för att kunna höja servicen på orter där företaget inte är etablerat. Anläggningen kan också användas som extra resurs vid ombyggnationer eller hög belastning på andra stationer runt om i landet. Allt som behövs kommer att transporteras i en femton meter lång container som på 30 minuter ställs i ordning för besiktning. Bilprovningen provar en ny lösning med en mobil besiktningsanläggning. Prototypen byggs på en påhängsvagn och kommer att testköras i Norrbotten med start i slutet på april. - Jag hoppas att detta faller väl ut då både kunderna och företaget har mycket att vinna, säger Bilprovningens verkställande direktör Magnus Ehrenstråhle. Kunderna får bättre service då vi kan finnas tillgängliga på fler orter än idag. På köpet får företaget en bättre ekonomi då vi har en anläggning som åker runt istället för flera stationer som är öppna ett par dagar då och då. Ekipaget är i transportläge cirka femton meter långt, tre meter brett och tre meter högt. Väl på plats fälls stödben ut och dragbilen kör undan. Väggarna flyttas utåt och taket höjs. Ramper viks ut och stationen är driftklar på ungefär 30 minuter. Anläggningen kommer att kunna ta emot personbilar samt lätta släp och husvagnar. - Mobilen byggs av Sandströms Transportprodukter AB strax utanför Luleå som har stor erfarenhet av att konstruera anläggningar för tuffa klimat, säger Staffan Grandin distriktschef för Bilprovningen i Norrbotten. Jag tror verkligen på den här lösningen och det ska bli spännande att testa. Bilder på den mobila anläggningen finns att ladda ned på www.bilprovningen.se. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25390 Mer information ges av: VD Magnus Ehrenstråhle, 0708-20 04 02. E-post: magnus.ehrenstrahle@bilprovningen.se Distriktschef Staffan Grandin, 070-211 47 50. E-post: staffan.grandin@bilprovningen.se Informationschef Christina Almgren, 0736-88 22 09. E-post: christina.almgren@bilprovningen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030424BIT01560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030424BIT01560/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030424BIT01560/bild.html Pictures