Valberedning utsedd inför årsstämma 2017

Valberedning utsedd inför årsstämma 2017

Stockholm, Oniva Online Group Europe AB publ, (ONG), meddelar att valberedningen nu har utsetts inför årsstämman 18 maj 2017.

Valberedningens ledamöter har utsetts baserat på ägarförhållanden per den 30 september 2016. Ägarrepresentanterna är Robert Sandin utsedd av Parkerhouse Investments Sweden AB (15 procent), Richard Göransson (12 procent) och Jonas Lindström utsedd av SSE Funds (8 procent). Robert Sandin är ordförande i valberedningen som tillsammans representerar cirka 35 procent av rösterna i bolaget.

Valberedningen kommer att arbeta fram förslag till årsstämman 2017 avseende ordförande vid stämman, styrelse, styrelsens ordförande, styrelseledamöternas ersättning, revisor och ersättning till denna samt eventuella förslag till förändringar i förfarande för utseende av valberedning.

Årsstämma kommer att hållas i Stockholm den 18 maj 2017.

För mer information, kontakta:

Robert Sandin, ordförande i valberedningen

Mail: robert.sandin@parkerhouse.se

Information är sådan som Oniva Online Group Europe AB (publ), org.nr 556264-3022, är skyldig att offentliggöra enligt Nasdaq First North Nordic rulebook och/eller lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Göran Gylesjö, VD Online Group AB

46(8) 511 05 500
goran.gylesjo@onlinegroup.com

Online Group är en internationell leverantör av innovativa tjänster inom Onlinemarknadsföring och hosting. Online Group har ett komplett utbud av tjänster: sökmotoroptimeringAdwordssociala medierwebbpubliceringmedieplanering, webbhotell, domännamn och webbanalys. Online Groupkoncernen har ca 122 anställda i Sverige, Frankrike och Tyskland. Moderbolaget Oniva Online Group Europe AB är noterat på NASDAQ OMX First North med Mangold Fondkommission AB (08-503 01 550) som Certified Adviser. För mer information besök gärna http://www.onlinegroup.com