BioInvent International AB tidigarelägger publicering av bokslutskommuniké 2020

Lund, Sverige – 23 februari 2021 – BioInvent International AB (Nasdaq Stockholm:BINV) meddelar idag att bolaget ändrar datum för publicering av bokslutskommunikén avseende 2020 och delårsrapporten för det fjärde kvartalet 2020 till tisdagen den 23 februari 2021. Tidigare kommunicerat datum för publicering var den 25 februari 2021.

BioInvent International AB (publ) (OMXS: BINV) är ett företag i klinisk fas som identifierar och utvecklar nya och first-in-class immunmodulerande, antikroppar för cancerterapier, med fyra program i klinisk utveckling. Bolagets validerade teknologiplattform F.I.R.S.T™ identifierar samtidigt både målstrukturer och antikroppar som binder till dem, och genererar många lovande nya läkemedelskandidater för att fylla på bolagets egen kliniska utvecklingspipeline eller för ytterligare licensiering och partnerskap.

Bolaget genererar intäkter från forskningssamarbeten och har licensavtal med flera läkemedelsföretag, samt från produktion av antikroppar för tredje part i bolagets helt integrerade anläggning. För mer information se www.bioinvent.com.

Cecilia Hofvander
Senior Director Investor Relations
Email: cecilia.hofvander@bioinvent.com

Besöksadress: Ideongatan 1
Postadress: 223 70 LUND

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 februari kl.6.45 CET.