BioPhausia - order för RescueFlow från Frankrike

PRESSMEDDELANDE BioPhausia - order för RescueFlow® från Frankrike Den första ordern av RescueFlow® från Laboratories Belamont i Frankrike har mottagits tidigare än beräknat. Introduktionen av RescueFlow® i Frankrike går enligt plan. Laboratories Belamont ingår i Cider Santé Group, som är en av de ledande läkemedelsorganisationerna i Frankrike. Frankrike är världens fjärde största marknad för läkemedel och har dessutom en mycket kvalificerad organisation för traumasjukvård. BioPhausia satsar på en utveckling av denna marknad. Laboratories Belamont följer den modell BioPhausia arbetar efter när det gäller marknadsintroduktioner, med syfte att påskynda och utveckla introduktionen av RescueFlow® i Frankrike och ytterligare nio territorier som lyder under franskt styre (Dom Tom) på ett effektivt sätt. Uppsala den 30 Oktober 2000 För ytterligare information kontakta: Soili Longsén, VD BioPhausia tel 018 - 34 99 00 0708 - 32 92 19 Claes Thulin, Styrelsens ordförande tel 0708 - 99 34 50 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00870/bit0002.pdf