Val av styrelsens ordförande samt VD

Val av styrelsens ordförande samt VD Vid konstituerande styrelsemöte efter ordinarie bolagsstämma den 4 maj valdes Claes Thulin till ordförande i styrelsen. Till ny verkställande direktör efter Ernst Feldtström har styrelsen idag utsett vice VD Soili Longsén. Ernst Feldtström har varit VD sedan 15 juni förra året med uppdrag att genomföra rekonstruktion och skapa förutsättningar för en lönsam utveckling av BioPhausia. Ernst Feldtström kvarstår i bolaget fram till den 30 juni. Soili Longsén känner bolaget väl. Hon tillträdde tjänsten som vice VD i mars i år, och har tidigare arbetat med internationell marknadsföring vid BioPhausia och närmast vid Pharmalink Basläkemedel där hon varit vice VD. Uppsala den 4 maj 2000 För mer information kontakta: Claes Thulin, styrelsens ordförande, tel. 0708-99 34 50. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT01370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT01370/bit0002.pdf