Ny chef för Biora i Tyskland

Ny chef för Biora i Tyskland För att stärka den tyska organisationen har Biora AB anställt Wolfgang Müller som ansvarig för Tyskland och Österrike. - Vi är mycket glada över att återigen ha Wolfgang Müller i Biora och ser fram emot ett givande samarbete med honom. Den viktigaste uppgiften för Wolfgang blir att återskapa en god tillväxt på den tyska marknaden, säger Bioras koncernchef och VD Tomas Hammargren. Wolfgang Müller, tidigare försäljningschef för Biora GmbH, lämnade Biora för nästan ett år sedan, men är mycket nöjd över att kunna komma tillbaka till Biora. - Med en så unik produkt som Emdogain och den entusiasm som finns i bolaget känns det verkligen stimulerande att komma tillbaka, säger Wolfgang Müller. För mer information kontakta Bioras informationschef Mikael Sjöblom 040 - 32 13 65 eller 070 - 66 22 870. Biora AB utvecklar, tillverkar och säljer produkter som är biologiskt baserade och som används i första hand vid behandling av munhålans ® sjukdomar. Huvudprodukten, Emdogain , som är godkänd för försäljning i Europa, Nordamerika och Japan, återbildar på ett naturligt sätt det fäste som tanden förlorat på grund av tandlossning. Biora-aktien är noterad på Nasdaq i USA och Stockholms Fondbörs O-lista. Corporate Communications 040 - 32 13 65 (direkt) e-mail: Mikael Sjöblom 040 - 32 12 22 (fax) mikael.sjoblom@biora.se Biora AB (publ) 070 - 66 22 870 (mob) hemsida: Medeon Science Park, 205 12 Malmö http://www.biora.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00850/bit0002.pdf