GOBIO beställer 100 Ironhand[®] system

EUROPE TECHNOLOGIES GOBIO har tecknat avtal om att köpa 100 Ironhand® system under en period av tio månader. Beställningen säkerställer leveranser av Ironhand® system för att möta den stora efterfrågan på den franska marknaden.

Ironhand Soft Active Exoskeleton

Bioservo och GOBIO har haft ett nära samarbete sedan 2019 och har genomfört många framgångsrika projekt som lett till en ökande efterfrågan från flera branschsegment. GOBIO kan nu förbinda sig till mycket större kvantiteter och genom att införa en överenskommen leveransplan kan Bioservo säkra en mer stabil produktionsnivå.

”De första testerna som inleddes genom inköp eller långtidsuthyrning på plats för våra största kunder inom varvsindustrin, järnvägs och byggsektorn har varit övertygande. Efter denna första testfas och integrationsprocess som utvecklats av GOBIO planerar många företag nu att gå vidare till en implementationsfas; ALSTOM, ARIANE, EIFFAGE, LOUIS VUITTON Etc.

Integrationsprocessen inkluderar analys av arbetsstationerna fram till utvärdering och anpassning av utrustningen för operatörerna på produktionsanläggningar ”, säger Benoit Sagot-Duvauroux, ansvarig för Exoskeletons på GOBIO. och fortsätter ”För att möta denna höga potentiella efterfrågan har EUROPE TECHNOLOGIES GOBIO åtagit sig att köpa 100 IRONHAND®-kit och ytterligare handskar från BIOSERVO under en period av 10 månader.

Under den inledande fasen fick GOBIO-teamet mycket bra stöd av Bioservo-teamet, liksom av våra partners och distributörer, inklusive DESCOURS ET CABAUD.”

"Vi får många förfrågningar angående Ironhand® från hela Europa, inte bara från Frankrike där GOBIO har gjort ett gediget arbete för att visa hur belastningsskador kan minskas, men också från andra länder där våra distributörer ser stora affärsmöjligheter för Ironhand®", säger Petter Bäckgren, VD Bioservo.

Telefon: 08 - 21 17 10

Mikael Wester, Marknadschef, Bioservo Technologies AB
Telefon: 08 - 21 17 10

mikael.wester@bioservo.com

Benoit Sagot-Duvauroux, Ansvarig för Exoskelett, GOBIO.
Telefon: +33 (0) 687 764 949

b.sagot-duvauroux@europetechnologies.com

Denna information är sådan information som Bioservo är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 april 2021 kl 12:00.

Bolaget har en unik global position inom mjuka, aktiva exoskelett för handen, både för industriella tillämpningar som förbättrar arbetares hälsa och för förbättrad livskvalitet för personer med nedsatt muskelstyrka.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

För mer information, vänligen besök www.bioservo.com

Om EUROPE TECHNOLOGIES' GOBIO
EUROPE TECHNOLOGIES GOBIO, med huvudkontor i Nantes (Frankrike), erbjuder lösningar för att stödja operatörer genom en definierad integrationsprocess.

GOBIO-analyserar, gör urval och stöder sina klienter för att förbättra anställdas arbetsförhållanden genom att tillhandahålla lösningar för att minska förslitningsskador i två axlar: förbättring av arbetsstationens ergonomi och system för att stödja operatörer. GOBIO tillhandahåller även en rad exoskelett och ergoskelett för: sittställning, armar över axelhöjd, nackstöd, ländryggsstöd, greppförstärkande handske.

Dessa lösningar är inriktade på sektorerna tillverkning, mekanik, livsmedelsbearbetning, transport, infrastruktur, offentliga arbeten och logistik. GOBIO har ett distributionsnätverk och partners i hela Frankrike.

Läs mer om GOBIOs system och integrationsprocessen på www.gobio-robot.com

Taggar: