Utökar med ytterligare en 4-dagarskryssning till Polen

I november påbörjade Birka Cruises försäljningen av sommarens weekendkryssningar, däribland en 4-dagarskryssning till bl a Polen. Gensvaret lät inte vänta på sig och 4-dagarskryssningen i juli blev snabbt slutsåld.
– Väntelistan och efterfrågan från marknaden har gjort att vi nu sätter in ytterligare en 4-dagarskryssning i augusti, säger Lars Näslund, VD för Birka Cruises.

Birka Paradise kommer således att göra 9 weekendkryssningar i sommar. Succékonceptet bygger på en kombination av intresset för de utvalda destinationerna samt utbudet ombord med god mat och bra underhållning. De utvalda destinationerna är Visby, Bornholm och Gdynia. Den första 4-dagarskryssningen är redan slutsåld. Bokningssituationen för 2- och 3-dagarskryssningarna ser också mycket bra ut.

– Birka Paradise är byggd för internationella flerdygnskryssningar och har inget bildäck ombord, vilket möjliggör totalt fokus på kryssningsupplevelsen och våra gäster ombord. En stor andel av de redan bokade är nöjda gäster från förra årets weekendkryssningar, säger Lars Näslund.

Kryssningen till Gdynia, Polen angör även Bornholm och Visby. På alla ställen har gästen en heldag iland, antingen på egen hand eller genom att följa med på någon av de guidade utflykterna som erbjuds. 4-dagarskryssningen är förmodligen särskilt intressant då det är en nyhet i Birka Cruises kryssningsutbud. Den är i sin helhet unik och destinationen i sig är oerhört intressant. Gdynia bildar tillsammans med Sopot och Gdansk det så kallade Trestadsområdet. Hansastaden Gdansk är den äldsta av städerna i området och en av östersjöområdets mest storslagna städer.

Priset för en weekendkryssning börjar på 2 300 kronor i dubbelhytt inklusive halvpension.

Weekendkryssningarna startar i midsommar och fortsätter fram till mitten av augusti. Den nyinsatta 4-dagarskryssningen avgår 9 augusti från Stockholm.

För mer information kontakta:
Lars Näslund, VD

För pressbilder:

Birka Cruises, ett bolag i Eckerökoncernen, bedriver sedan 1971 passagerartrafik från Stockholm. Rederiet kryssar med Birka Paradise från Stockholm till Mariehamn och sommartid också weekendkryssningar till andra destinationer runt Östersjön. Kryssningsverksamheten är miljöcertifierad enligt ISO 14001 av Lloyd’s Register Quality Assurance. Mer information på
www.birka.se