Sju nya mobila underhållningstjänster tillgängliga för operatörer och portaler Största lanseringen hittills av mobila underhållningstjänster BlueFactory utvecklar och tillhandahåller mobila media- och underhållningstjänster. Nu lanseras de första sju tjänsterna till operatörer, portaler och andra distributörer. BlueFactory har tecknat avtal med Telenordia om att tillhandahålla sina tjänster till deras kunder. Fler avtal med operatörer och portaler presenteras inom kort. De tjänster som lanseras är spel och tävlingar som riktar sig till användare av WAP och SMS. Inom kort kommer även tjänster för GPRS att finnas tillgängliga. Tjänsterna är äventyrsspelet Catch the Robber, strategispelet Connect4, det klassiska Othello, Kung Fu-spelet Budo Bastards, luffarschacket Tic-Tac-Toe, byggspelet PipeGame samt frågesporten CelebriQuiz. BlueFactory satsar på bredd i produktutbudet. Vi vill ha tjänster som lockar både killar och tjejer och våra tjänster ska kunna nås via flera samarbetspartners, säger Soki Choi, VD för BlueFactory. Vi är redan från början etablerade i både Stockholm och Hong Kong, vilket ger oss unik tillgång till två marknader på frontlinjen inom mobilt Internet. BlueFactorys affärsmodell har redan väckt internationellt intresse. Den 17 oktober är BlueFactory ett av elva svenska företag som i hård konkurrens valts ut av Sveriges Tekniska Attachéer för att möta amerikanska investerare vid Mobile Vision Venture i San Fransisco. Huvudägare i BlueFactory är förutom de fyra grundarna också IT Provider. Under en begränsad tid finns nu möjlighet för samtliga att testa tjänsterna på www.bluefactory.com. Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory, tel. 070-623 59 13 Information om företaget finns även på hemsidan www.bluefactory.com BlueFactory är ett bolag som utvecklar och tillhandahåller mobila underhållningstjänster baserade på SMS och WAP över GSM och GPRS . BlueFactory levererar roliga produkter för både killar och tjejer som är unga till sinnet - oavsett ålder. Målet är att göra människor glada och bli den ledande innovatören inom mobila media- och underhållningstjänster. BlueFactory har kontor i Stockholm och Hong Kong. Genom närvaro både i Norden och Asien får BlueFactory tillgång till såväl Sveriges försprång inom den mobila tekniken, som den välutvecklade asiatiska användarmarknaden. De första produkterna lanseras i oktober 2000. BlueFactory startades i mars 2000 av Soki Choi, Linda Samlin, John Wennerström och Per Holmkvist. Grundarna har en bakgrund inom telekom och trådlös kommunikation från bl.a. Andersen Consulting, Ericsson och Goldman Sachs. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00290/bit0002.pdf