2 miljoner medlemmar i succéklubben Akademibokhandelns Vänner!

Medlemsklubben Akademibokhandelns Vänner fortsätter att växa och har nu passerat 2 miljoner medlemmar. Klubben som lanserades i oktober 2015 är en viktig pusselbit i Akademibokhandelns strävan att bygga lojalitet, skapa ett unikt kunderbjudande och sprida läsglädje och kreativitet till alla varje dag.

– Vi är väldigt glada och stolta över att vår medlemsklubb fortsätter att växa i den takt den gör och att den är relevant för så många människor över hela Sverige, säger marknadschef Cecilia Helsing.

Akademibokhandelns Vänner är en medlemsklubb med flera sidor. Innehållet sträcker sig från förmånliga vänpriser, vändagar och spännande butiksevenemang till tips och inspiration om läsning, lärande och kreativitet. Att vara medlem i Akademibokhandelns Vänner är kostnadsfritt och man blir enkelt medlem i någon av de 107 butikerna eller via akademibokhandeln.se.

Medlemsklubben är ett viktigt led i Akademibokhandelns långsiktiga arbete att sprida läsglädje och kreativitet till alla - varje dag. Att vi rekryterar uppemot tusen nya vänner i snitt per dag är smått överväldigande. En av de viktigaste framgångsfaktorerna är alla våra engagerade butiksmedarbetare och att vi alltid sätter kunden i centrum när vi utvecklar innehållet i medlemsklubben, säger Cecilia Helsing.

För ytterligare info, vänligen kontakta:

Med de starka och uppskattade varumärkena Akademibokhandeln, Bokus och Bokus Play är Bokhandelsgruppen Sveriges ledande bokhandelsaktör. I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Bokus är bokhandeln på nätet med över 10 miljoner fysiska och digitala böcker från hela världen. Abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuder tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till privatpersoner, företag, bibliotek och offentlig verksamhet. Gruppen omsätter ca 1,8 miljarder kr. Ägare är Volati och företagsledningen. Mer information: www.bokhandelsgruppen.se

Vi är väldigt glada och stolta över att vår medlemsklubb fortsätter att växa i den takt den gör och att den är relevant för så många människor över hela Sverige.
Marknadschef Cecilia Helsing
Medlemsklubben är ett viktigt led i Akademibokhandelns långsiktiga arbete att sprida läsglädje och kreativitet till alla - varje dag. Att vi rekryterar uppemot tusen nya vänner i snitt per dag är smått överväldigande. En av de viktigaste framgångsfaktorerna är alla våra engagerade butiksmedarbetare och att vi alltid sätter kunden i centrum när vi utvecklar innehållet i medlemsklubben.
Marknadschef Cecilia Helsing