Akademibokhandeln öppnar nya butiker i C4 och Mölndal Centrum

Akademibokhandelns senaste tillskott öppnar i helt nybyggda köpcentrum. I förra veckan öppnade Akademibokhandeln i C4 utanför Kristianstad och imorgon den 27 september klockan 17:00 invigs Akademibokhandelns butik i nya Mölndal Galleria.

- Tillsammans med en av våra större franchisetagare, Killbergs, har vi precis öppnat ny butik i C4 och nu inviger vi även ny butik i Mölndal. Genom att öppna nya butiker vill vi öka vår servicegrad och säkerställa att vi finns tillgängliga där våra kunder är. Vi välkomnar verkligen dessa tillskott och ser fram emot att sprida läsglädje även på dessa platser, säger Kristel Schepers, försäljningschef på Akademibokhandeln.

De nya butikerna har en yta på drygt 300 kvadratmeter vardera och erbjuder ett brett utbud av böcker och övrigt sortiment för alla som vill skriva, rita, pyssla, planera och förvara. Under invigningen för Akademibokhandeln i Mölndal firas den nya butiksöppningen med författarsigneringar och erbjudanden på plats.

- Äntligen finns det en bokhandel i Mölndal igen! Vi erbjuder en mötesplats för alla som älskar böcker och litteratur, spel och pyssel. Vi kommer under hösten att bjuda in till författarträffar och ser också fram emot att välkomna alla barn till vårt fina nya barnrum, säger Hanna Noréus, butikschef Akademibokhandeln Mölndal.

För mer information om aktiviteterna under invigningen, se
www.akademibokhandeln.se/evenemang/vi-firar-var-nya-butik-med-forfattarsigneringar/

Kristel Schepers, försäljningschef på Akademibokhandeln
Hanna Noréus, butikschef Akademibokhandeln Mölndal