Akademibokhandeln presenterar ett färgstarkt och mönsterfyllt skolstartssortiment för alla smaker!

Kollektion Stora A är Akademibokhandelns eget varumärke som innefattar olika produkter inom skriva, anteckning, kalender och skapande produkter inom teckna och måla. Till hösten 2019 stärks kollektionen med flera nya serier i egen unik design och mönster för alla smaker. Från 1 augusti finns allt som behövs för kommande jobb- och skolstart tillgängligt i Akademibokhandelns butiker och för reservation online på akademibokhandeln.se.

Efter sommaren är det dags att packa skol- och jobbväskan med nya pennor, block, anteckningsböcker, kalender, pennskrin, mappar och allt annat som förgyller och strukturerar skol- och arbetsdagen. Akademibokhandeln erbjuder en mängd nyheter i myllriga mönster och egen unik design inför kommande nystart till hösten.

- När hösten kommer är det skönt med en nystart. Ny kalender, tomma sidor i nya anteckningsblocket och nya pennor hör hösten till. På Akademibokhandeln erbjuder vi våra kunder allt som behövs inför både jobb-och skolstart. Till hösten har vi tagit fram produkter i egen unik design med mönster i en mängd färger inom vår egen Kollektion Stora A för att alla våra kunder ska hitta något som passar just dem, säger Cecilia Oseroff, Kategorichef Akademibokhandeln.

Neon
Neon är serien för dig vill sätta fart på vardagen med färgstarka anteckningsblock, pennfodral, matchande pennor och andra tillbehör som sticker ut och sätter rikligt med färg på skoldagen.

Fjäril
Känn fjärilarnas vingslag som pryder produkter som anteckningsböcker, en praktisk hopfällbar gymparyggsäck och ett fyllt pennfodral med allt du behöver för skrivandet i vår härliga fjärilsserie. Fjäril är till för alla som vill packa ned ett snyggt och användbart skolstartskit till första skoldagen.

Emily
I vår nya textil-anteckningsserie Emily som kommer i flera härliga färger vill vi inspirera till att notera tankar och idéer eller viktiga anteckningar att komma ihåg. Varje anteckningsbok kommer med ett tänkvärt ord på vägen printat/präglat i guldskrift på framsidan.

Pion
Vår nya serie Pion är som hämtad ur en fyllig pion-rabatt med doften av underbara blommor. Matcha gärna med pennor i samma färgskala som det härliga blommönstret på anteckningsböckerna.

3D World
3D World är en serie med motiv hämtade från vår fantastiska värld med bilder från undervattensvärlden, rymden och djurlivet. Kollektionen innehåller skrivbordsunderlägg, anteckningsböcker, mappar och välfyllda pennskrin –allt med härliga 3D-bilder på rymd, djur och hav.

Skolstartssortimentet finns att köpa i butik och reservera online på akademibokhandeln.se från 1 augusti 2019.

För ytterligare information eller produktbilder, vänligen kontakta: Malin Hultgren, presskontakt, tel. 072-702 35 26

Cecilia Oseroff, Kategorichef Akademibokhandeln.