Akademibokhandeln utvecklar sitt omnikanalerbjudande med möjlighet att reservera övrigt sortiment på webben

Nu lanserar Akademibokhandeln möjligheten att se och reservera övrigt sortiment på
akademibokhandeln.se. Sedan lanseringen av Akademibokhandelns nya webbplats förra året har efterfrågan varit stor på att kunna se hela sortimentet online.

Under kategorin övrigt sortiment finns produkter som anteckningsböcker, pennor och skrivtillbehör, skapa, spel & lek, prints, förvaringslösningar och annat till hemmakontoret. Bland annat det inspirerande egenutvecklade sortimentet som bara går att få tag på hos Akademibokhandeln.

- Sedan lanseringen av nya akademibokhandeln.se har vi sett en stor efterfrågan på att, förutom böcker, kunna se vårt övriga sortiment. Varje månad toppar sökord som ”Kalender” och ”Pennor” listan över de populäraste sökningar på sajten. Genom att kombinera ett stort nät av inspirerande butiker med digitala tjänster vill vi fortsätta att öka vår kundlojalitet och attrahera nya kundgrupper.

Sortimentet är redan nu synligt på sajten och besökare kan söka i hela sortimentet, se lagerstatus och reservera varor i vald butik precis som för böcker.

Några av de funktioner som finns vid den nya lanseringen av övrigt sortiment:
-Filtreringsmöjlighet och sökfunktion inom respektive kategorisida.
-På produktsidan visas andra produkter som ingår i samma serie.
-Se lagerstatus i valfri butik.
-Reservera varan i valfri butik.

Maria Edsman, chef Försäljning och drift Akademibokhandeln, tel. 076-888 26 10

Maria Edsman, chef Försäljning och drift Akademibokhandeln