Läsglädje för stora och små på årets bokrea hos Akademibokhandeln

Klockan 07.00 den 26 februari startar årets bokrea i Akademibokhandelns butiker över hela landet och på akademibokhandeln.se. Det breda sortimentet presenteras på akademibokhandeln.se samt i den traditionella bokreakatalogen som når en halv miljon av Akademibokhandelns medlemmar.

I år omfattar bokrean på Akademibokhandeln över en miljon böcker fördelade på närmare 850 olika titlar.

- För Akademibokhandelns medlemmar finns en unik möjlighet att lägga vantarna på riktigt exklusiva titlar som Lerins Naturlära, Liljestrands Vilhelm Moberg-biografi och världssuccén Godnattsagor för rebelltjejer!, säger Anna Austin, kategorichef bok på Bokhandelsgruppen i Sverige AB.

Barn och barns läsning är sedan länge ett fokusområde för Akademibokhandeln. Allt fler barn kan och vill idag läsa böcker på engelska. Detta vill Akademibokhandeln uppmuntra genom att för första gången erbjuda ett antal barnböcker på engelska på bokrean. Under årets bokrea återfinns även ett sortiment med klassiker av kvinnliga författare, unikt framtagna och exklusivt formgivna för Akademibokhandeln.

– Bokrean är en av årets allra viktigaste händelser och vi satsar stort på att ta vara på möjligheten att sprida läsglädje runt om i landet. Bokrean är en folkfest och vi är glada att det finns ett fortsatt stort intresse för böcker och läsning som verkligen synliggörs denna period, avslutar Anna Austin.

Bokreakatalogen distribueras till 520.000 medlemmar i Akademibokhandelns Vänner den 12-15 februari. Redan idag, den 5 februari, går det att ta del av hela reautbudet på akademibokhandeln.se. Nytt för i år är att delar av sortimentet även kan förhandsbokas online. Läs mer på akademibokhandeln.se/bokrea

För ytterligare info, vänligen kontakta
: Malin Hultgren, presskontakt, tel. 072-702 35 26

Anna Austin, kategorichef bok på Bokhandelsgruppen i Sverige AB