Läsglädje i fokus på Sveriges största bokrea

Klockan 07.00 den 25 februari startar Sveriges största bokrea hos Akademibokhandeln. Det breda sortimentet presenteras i över 100 butiker från norr till söder, online på akademibokhandeln.se samt i den traditionella bokreakatalogen som når en halv miljon av Akademibokhandelns medlemmar.

I år omfattar bokrean på Akademibokhandeln över en miljon böcker fördelade på närmare 850 olika titlar.

– Bokrean är en av årets allra viktigaste bokhändelser och vi satsar stort på att sprida läsglädje runt om i landet. Det är verkligen en folkfest och vi märker ett stort intresse och nyfikenhet bland landets bokälskare långt innan bokrean startar, säger Anna Austin, kategorichef för böcker på Bokhandelsgruppen.

Barn och barns läsning är sedan länge ett fokusområde för Akademibokhandeln. Detta speglas även i årets bokrea. De låga priserna och det breda sortimentet under bokrean möjliggör påfyllning av barnens bokhyllor.

– Dessutom får våra medlemmar en unik möjlighet att lägga vantarna på riktigt exklusiva titlar till fantastiska vänpriser, som Jan Lööfs sagosamling, Lars Lerins Naturlära och Anna-Karin Palms hyllade biografi om Selma Lagerlöf, säger Anna Austin.

Den traditionella och uppskattade bokreakatalogen har distribuerats till över en halv miljon medlemmar i Akademibokhandelns Vänner och hela reautbudet går att ta del av på akademibokhandeln.se där även stora delar av sortimentet går att förhandsboka.
Läs mer på akademibokhandeln.se/bokrea

För ytterligare info, vänligen kontakta:
Anna Austin, kategorichef bok, tel. 072-722 78 01