Kommuniké från Boliden ABs bolagsstämma den 5 maj 2003

Kommuniké från Boliden ABs bolagsstämma den 5 maj 2003 Utdelning Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens och verkställande direktörens förslag att utdelning ej lämnas. Styrelse Bolagstämman beslutade om omval av de ordinarie ledamöterna Carl Bennet, Anders Sundström, Göran Collert, Jan Johansson, Sverker Martin-Löf och Kjell Nilsson samt nyval av Gun Berglund och Marie Berglund Skellefteå den 5 maj 2003 BOLIDEN AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00080/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00080/wkr0002.pdf

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 5 800 medarbetare och en omsättning på 50 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap www.boliden.com