Produktion i Tara återupptagen

Från och med den 2 april återupptogs produktionen vid Tara-gruvan. Innan produktionen återupptogs har dialoger hållits med myndigheter och fackliga företrädare kring försiktighetsåtgärder som vidtagits för att säkerställa en säker arbetsmiljö med hänsyn till spridning av Corona-virus. De åtgärder som nu vidtagits anses vara tillräckliga för att skydda anställdas och entreprenörernas hälsa vid Tara-gruvan.

Denna information är sådan information som Boliden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Director Group Communications försorg, för offentliggörande den 2 april 2020, klockan 10:30 CET.

Klas Nilsson, Director Group Communications, tel: 070- 453 65 88

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 6 000 medarbetare och en omsättning på 50 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap.