Bonava den största bostadsutvecklaren i Lettland

Baserat på antalet registrerade och sålda nyproducerade lägenheter har Bonava i Lettland tagit plats som landets största bostadsutvecklare enligt aggregerade fastighetsmarknadsdata. Det är den årliga marknadsundersökningen “Residential Market Report. Riga City and other regions. 2017 Q4”, utförd av fastighetsföretaget Latio, som sammanställt sifforna och jämfört mellan aktörer i branschen.

- Det är ingen slump att Bonava nu är den största bostadsutvecklaren i Lettland. Sedan vi bestämde oss för att arbeta med tydligt kundfokus och kostnadseffektivitet har vi flyttat fram våra positioner. Nu arbetar vi vidare med vår plan med målet att befästa vår ställning då vi ser en stor efterfrågan på ett prisvärt boende i trivsamma områden, Joachim Hallengren, VD och koncernchef för Bonava.

Uppgifterna visar att 1149 lägenheter förra året såldes i nya projekt i Riga.

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.