Bonava genomför investeraraffär och säljer 94 hyreslägenheter i Bergen

Bonava säljer ett hyresprojekt i Bergen till ett norskt fastighetsbolag. Affären omfattar 94 hyreslägenheter och priser uppgår till ca 211 MSEK. Projektet beräknas överlämnas till kund samt resultatavräknas under tredje kvartalet 2020.

- Bergen fortsätter att växa och så även behovet av välplanerade och prisvärda boenden, något vi bidrar med i och med detta projekt, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef för Bonava.

Hyreslägenheterna kommer att finnas i ett område som heter Sandsli. I närheten finns skolor, förskolor och mataffärer. Området har också goda kommunikationer till Bergen centrum.

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.