Bonava säljer 121 hyreslägenheter i Köpenhamn, Danmark

Bonava säljer 121 hyreslägenheter i Österbro, Köpenhamn, till fastighetsbolaget Hines, som genomför affären på uppdrag av Hines pan-European Core Fund (HECF). Projektet förväntas resultatavräknas och överlämnas till kund under det fjärde kvartalet 2021.

– Hyresrätter utgör en viktig del av vår affär och försäljningen är i linje med vår strategi. Grannskapet och området har ett attraktivt geografiskt läge med närhet till stadens centrum, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef, Bonava.

Totalt planerar Bonava för 153 hem med olika upplåtelseformer i projektet Trikotageparken. I närheten finns stora grönområden, kommunikationer, skolor och annan service.

Louise Tjeder, IR-chef
louise.tjeder@bonava.com
 Tel: +46 707 826 374

Fredrik Hammarbäck, Presschef
fredrik.hammarback@bonava.com
 Tel: +46 739 056 063

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Med sina 2 300 medarbetare har Bonava verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 15,5 miljarder kronor år 2019. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss, besök: www.bonava.com