Bonava säljer 36 hyreslägenheter i Bergen, Norge

Bonava säljer 36 hyreslägenheter i Bergen, Norge, till fastighetsbolaget Fondare. Projektet förväntas resultatavräknas och överlämnas till kund under det fjärde kvartalet 2021.

- Vi fortsätter att växa i Bergen och ser stor potential i den norska bostadsmarknaden. Hyresrätter utgör en viktig del av vår affär och den här försäljningen är i linje med vår strategi, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef, Bonava.

Grannskapet Biskopshavn är väletablerat med skolor, förskolor och ett antal möjligheter till rekreation. Bostadsområdet är beläget i Ytre Sandviken med närhet till centrala Bergen.

Louise Tjeder, IR-chef
louise.tjeder@bonava.com

Fredrik Hammarbäck, Presschef
fredrik.hammarback@bonava.com
Tel: +46 739 056 063

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Med sina 2 300 anställda har Bonava verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 15,5 miljarder kronor år 2019. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss, besök: www.bonava.com