Bonava utnämner Carl Rietz till ny SVP för Processes & Technology

Bostadsutvecklaren Bonava har utsett Carl Rietz till Senior Vice President för den nya funktionen Processes & Technology med ansvar att transformera design och produktion inom Bonava för att öka produktiviteten. Carl har lång erfarenhet av att driva förändring och effektivisera produktion. Han tillträder sin nya position den 1 september 2019 och kommer att ingå i Bonavas koncernledning.

- Vi arbetar ständigt med att utveckla oss och förändra branschen. Det är därför glädjande att kunna välkomna Carl Rietz till Bonava. Carls gedigna erfarenhet av att arbeta med produktivitetsförbättringar, inköp och digitalisering blir en viktig tillgång i vårt arbete att industrialisera, modularisera och förenkla våra processer, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef på Bonava.

Carl Rietz har bred erfarenhet från andra industrier och positioner. Carl har bland annat varit COO på Volvo buses Mexico SA, affärsenhetschef för affärsområdet Kemwater på Kemira Oy och nu senast som vd där han genomdrivit mindre bolagssammanslagningar inom tillverkningsindustrin. Han har även arbetat som managementkonsult på både McKinsey och EY. Carl är 48 år och har en civilingenjörsexamen inom Industriell ekonomi från Linköpings universitet.

Tel: +46 706 740 720

Tel: +46 704 301 005

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 100 anställda med verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,0 miljarder kronor år 2018. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.