pressmeddelande

Borås Wäfveri AB (publ) skapar förutsättningar för ökad handel i aktien Borås Wäfveri AB har utsett Remium Securities till likviditetsgarant för sin aktie som är noterad på Stockholmsbörsen O-lista. Syftet är att minska prisskillnaden mellan köp- och säljkurs och att öka aktiens likviditet. Målsättningen är en lägre investeringskostnad och minskad risk för investerare i handel med aktien. Åtagandet ligger inom ramen för Stockholmsbörsens system med likviditetsgaranter och påbörjas från och med den 15 december 2003. Borås 2003-12-12 Borås Wäfveri AB (publ) Frågor med anledning av ovanstående besvaras av: Kjell Thörnbring, CFO, tel. 033-17 03 00 Björn Garat, Remium Securities, tel. 08-454 32 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00600/wkr0002.pdf