EasyDrill 12 från Bosch - upp till 150 skruvar på en enda laddning

När du kommer tillbaks från möbelshoppingen och knappt kan bärga dig att montera ihop skåpet, bordet eller garderoben, kan du använda nya Bosch EasyDrill 12 för att snabbt sätta ihop möbeln. Den nya borren och skruvdragaren gör jobbet enklare än någonsin, dessutom är den bara 15,5 x 19 centimeter stor och väger endast 900 gram. Du behöver inte hålla på med krångliga installationer för att komma igång med EasyDrill 12, det är bara att packa upp och sätta igång. Det lilla lättviktsverktyget kontrollerar automatiskt hastigheten och ser till att du har exakt rätt effekt för uppgiften.

• Den nya sladdlösa laddaren väger bara 900 gram
  • Ta verktyget direkt ur förpackningen och sätt igång utan installation
  • „Byt bits på bara några sekunder med snabbchucken

Skruvar upp till 150 skruvar på en laddning

EasyDrill 12 kan skruva i skruvar med diameter upp till 10 millimeter helt utan besvär. Det betyder att du kan montera ihop din nya hallhylla på nolltid, plus att EasyDrill 12 fortfarande kommer att ha batteri kvar till fler projekt. En enda laddning räcker för att skruva i upp till 150 skruvar med en diameter på 6 millimeter och längd på 60 millimeter. Inte ens metall är ett problem för detta lilla kraftpaket. Du kan t.ex. dekorera din balkong med en ny blomlåda i aluminium, EasyDrill 12 borrar hål i upp till 6 millimeter i diameter tack vare vridmomentet på upp till 15 Newtonmeter.

Gör-det-själv har blivit bekvämare

EasyDrill 12 är drömmen för den som precis har flyttat in ett nytt hem med massa nya möbler att skruva ihop. Men den smidiga designen slipper du att bli trött i armar och händer, även om du håller på hela dagen. Med EasyDrill 12 kan du också byta mellan olika tillbehör och projekt snabbt. Den smidiga snabbchucken gör att man kan byta borrar och bits blixtsnabbt, utan att behöva använda extra verktyg. En annan användbar funktion är att EasyDrill 12 varnar i god tid innan batteriet tar slut, genom en LED-lampa som tydligt visar hur mycket som återstår av batteriet. Lampan indikerar också vilket håll rotationen är inställd på.

EasyDrill 12 finns att köpa i handeln från oktober 2016 och levereras i ett mjukt case som kan tas med överallt.

Rekommenderade priser

EasyDrill 12: 895 SEK

Alla priser är rekommenderade priser inklusive moms

För ytterligare information eller test av produkter, vänligen kontakta:

Olov Hallberg, Geelmuyden Kiese
Tel: 076 - 633 31 06, e-post: olov.hallberg@gknordic.com
Bosch kundservice: 08 - 750 18 20, www.bosch-do-it.se

Bosch-koncernen är en internationellt ledande leverantör av teknologi och tjänster. Enligt preliminära siffror för verksamhetsåret 2014 har företaget cirka 290,000 medarbetare och omsätter 48,9 miljarder euro. Företagets verksamhet är delat i fyra affärsområden: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods og Energy and Building Technology. Bosch-koncernen består av företaget Robert Bosch GmbH samt dess över 360 dotterbolag och regionala bolag i omkring 50 länder. Medräknat försäljnings– och servicepartners finns Bosch representerat i cirka 150 länder. Det är detta världsomspännande nätverk för utveckling, tillverkning och försäljning som utgör grunden för framtida tillväxt. Under 2014 ansökte Bosch om cirka 4600 patent över hela världen. Bosch-koncernens produkter och tjänster är utformade för att fascinera och för att öka livskvaliteten genom att erbjuda tjänster som både är innovativa och fördelaktiga. På så vis erbjuder företaget teknik världen över som är ”Invented for life”.

Företaget grundades i Stuttgart 1886 av Robert Bosch (1861-1942) som ”Verkstad för finmekanik och elektronik”. Den speciella ägarstrukturen i Robert Bosch GmbH säkerställer finansiellt oberoende och självständighet i verksamheten. Det är en förutsättning för företagets långsiktiga planeringshorisont samt de stora investeringar som görs inför framtiden. 92 % av aktiekapitalet i Robert Bosch GmbH ägs av den allmännyttiga stiftelsen Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoriteten av rösterna har industrifonden Robert Bosch Industrietreuhand KG. Företagsfunktionerna utförs av stiftelsen. De övriga aktierna ägs av Robert Bosch GmbH.

För ytterligare information se www.bosch.se och www.bosch-do-it.se.

Rek. pris: 895 SEK