Boss Media anställer expert inom Internetspel

Boss Media anställer expert inom Internetspel 23 november 2001 - Växjö Boss Media har utsett Krister Bergström som ny vice VD i bolaget. Bergström har mångårig erfarenhet från spelbranschen. Redan 1996 ansvarade han för ett spelbolag i Gibraltar med inriktning mot Internet. Krister Bergström kommer närmast från Svenska Spel där han har ansvarat för strategisk affärsutveckling och ingått i bolagets koncernledning. Inom Boss Media kommer Bergström främst att arbeta med produktion och utveckling. Krister Bergström ersätter nuvarande vice VD Joel Wikell och kommer att finnas till Boss Medias förfogande från och med januari 2002. Koncernen Boss Media är en av de ledande leverantörerna av helhetslösningar för att bedriva kasinoverksamhet på Internet. Potentiella licenstagare erbjuds ett kundanpassat klient/server-system, ett integrerat betalningssystem samt hanteringen av den dagliga driften och administrationen av ett Internetkasino. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se. För ytterligare information, kontakta: Peter Bertilsson Verkställande direktör Tel: 0470-70 30 00 eller 0709-93 25 54 Fax: 0470-70 30 50 E-post: pbe@bossmedia.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00960/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00960/bit0002.pdf