Boss Media avser att bilda ett joint venture-bolag med Dijaya Corporation Berhad och PalmGold Corporation Sdn Bhd i Malaysia Växjö, 15 september 2000 Boss Media AB (publ), en av världens ledande leverantörer av helhetslösningar för kasinoverksamhet på Internet, har skrivit ett "Letter of Intent" om att bilda ett joint venture-bolag (JVB) med de två Malaysiska företagen Dijaya Corporation Berhad (Dijaya) och PalmGold Corporation Sdn Bhd (PalmGold). Syftet med bildandet av ett JVB är att bolagen tillsammans och med gemensamma resurser skall utveckla och marknadsföra Internetkasinon på den Asiatiska marknaden. Boss Media, i egenskap av ledande leverantör av programvaror för kasinoverksamhet på Internet, bidrar med sina kunskaper och erfarenheter från program- och systemutveckling medan Dijaya och PalmGold bidrar med sitt marknadsföringskunnande och omfattande kontaktnät i Asien. Boss Media AB kommer att äga 50 procent av det samägda bolaget medan Dijaya och PalmGold kommer att äga 50 procent tillsammans. Dessutom kommer Boss Media att erhålla 20 procent av det samägda bolagets totala licens- och royaltintäkter. Det övergripande målet för JVB är att bli en ledande leverantör av Internet-relaterade spelprogramvaror i Asien, och som skall kunna erbjuda sina produkter och tjänster även till Boss Medias befintliga och potentiella licens-tagare. "Närvaron i Asien och möjligheten att kunna utveckla anpassade spelprogramvaror för just denna regionen kommer att ge vårt företag ett betydande övertag över våra konkurrenter", säger Johan Sigvardsson, VD för Boss Media. "Asien-marknaden är idag den mest snabbväxande marknaden för Internet-relaterad spelverksamhet, så detta samarbete markerar ett viktigt strategiskt steg för Boss Media." Boss Media skall utse styrelseordförande och Dijaya och PalmGold skall utse VD i joint venture-bolaget. Dijaya bildades 1979 och verkade ursprungligen inom tillverkningsindustrin med huvudsaklig inriktning på byggnadsmateriel. Företaget har under årens lopp diversifierat sin verksamhet och bedriver idag i huvudsak fastighets- och egendomsförvaltning. Dijaya har på senare tid börjat investera i Internet-relaterad verksamhet genom dotterbolaget (70%) Diva Gold International Ltd, som nyligen förvärvat en licens till ett Internetkasino. Dijaya är noterat på Kuala Lumpurs fondbörs (KLSE) sedan 1992. PalmGold är marknadsledande inom spel-och nöjesbranschen i Malaysia. Företaget äger och driver en kedja av sport- och rekreationsklubbar, karaokecentrer, underhållnings- och familjecentrer, temaparker, bowlinghallar m m. I början av 90-talet började PalmGold att expandera på den internationella marknaden med investeringar i bl a Australien, Indien och delar av Afrika. Koncernen Boss Media AB (publ) är en av de ledande leverantörerna av helhetslösningar för att bedriva kasinoverksamhet på Internet. Potentiella licenstagare erbjuds ett kundanpassat klient/server-system, ett integrerat betalningssystem samt hanteringen av den dagliga driften och administrationen av ett Internetkasino. För ytterligare information, kontakta: Johan Sigvardsson Verkställande Direktör Tel: 0470-70 30 05 alt. 0708-70 30 05 E-mail: js@bossmedia.se Ulrika Persson Investor Relations Tel: 0470-70 30 38 alt. 0733-36 77 69 E-mail: up@bossmedia.se Boss Media AB (publ) Tel: 0470-70 30 00 Fax: 0470-70 30 50 http://www.bossmedia.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/15/20000915BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/15/20000915BIT00270/bit0002.pdf