Boss Media levererar mobilspelsystem till William Hill

Boss Media levererar mobilspelsystem till William Hill Boss Media AB har tecknat kontrakt med William Hill om en pilotinstallation av ett mobilspelsystem. Genom adderandet av denna modul till William Hills befintliga spelplattform, kommer de att kunna erbjuda sina kunder Black Jack, Video Poker och Slotspel via mobiltelefonen. Den nya distributionskanalen skall tas i bruk före november månads utgång. De nya spelen är utvecklade i Java och kommer att kommunicera med en spelserver, precis som vilket annat Internetspel som helst. Med den nu adderade mobila spelkanalen kommer spelare att kunna spela sina favoitspel på en mängd av Nokias och Sony/Ericssons telefonmodeller. William Hill är redan en erfaren operatör av mobila spel genom sin framgångsrika WAP-portal för bland annat vadslagning på olika idrottsevenemang. Genom denna expansion kommer William Hill att kunna erbjuda sina kunder samma kasinospel i realtid via mobiltelefonen som idag är tillgängliga med PC-teknik via Internet. Spelarna kommer att kunna logga in och spela med sitt befintliga William Hill-konto. - Möjligheten att spela valfritt spel, närhelst och varhelst man så önskar blir verklighet genom ett mobil-spelsystem. Kombinationen av den nya GPRS-tekniken och dagens mobiltelefoner med färgskärm utgör ett mycket attraktivt gränssnitt för just spel i alla dess former. Dessa två faktorer kommer att bidra till att mobilt spelande blir en viktig del av den totala spelindustrin "online" i framtiden, säger Boss Medias VD Peter Bertilsson. - Vi har redan åtnjutit framgång inom vadslagning med hjälp av WAP-teknik, s.k. WAP-betting, och med en ökad penetration av telefoner med Java-stöd finns det stora möjligheter till framgång genom att anpassa erkända Internetbaserade spel till det mobila gränssnittet. Vi anser också att vi genom vår "enkonto-lösning" ytterligare bevisar William Hills suveränitet när det gäller att kunna erbjuda våra kunder en fullständig produktflora varhelst och närhelst de önskar, säger Peter Nolan, Group Director på William Hill. William Hill grundades 1934 och är ett av de mest välkända namnen inom spelbranschen i Storbritannien. William Hill erbjuder vadslagningstjänster inom en rad olika idrottsevenemang och andra s.k. events. Man erbjuder även spel via s.k. "Amusement with Prizes"- och "Fixed-odds betting"-terminaler i sina licensierade spelbutiker. Man är marknadsledande inom alla dominerande spelkanaler i Storbritannien och har en etablerad international närvaro genom sin interaktiva spelverksamhet. William Hill driver idag cirka 1 600 spelbutiker i Storbritannien, av vilka dem flesta är öppna 7 dagar i veckan. William Hill PLC är noterade på London Stock Exchange (Symbol: WMH.L). Mer information om William Hill finns på www.williamhill.co.uk. Boss Media har sedan tidigare försett William Hill med ett antal Internetkasinon i olika språk och valutor, både i nedladdningsbara och webbaserade versioner. Man har även levererat ett s.k. "Super Back Office"-system. För ytterligare information, kontakta: Peter Bertilsson, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 070-993 25 54, e-post: pbe@bossmedia.se Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på www.bossmedia.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/09/20041109BIT21350/wkr0001.pdf