Boss Media levererar Pick'n'Click - ny spelform på nätet - till Svenska Spel

Boss Media levererar Pick'n'Click - ny spelform på nätet - till Svenska Spel Lyckosam målgörare eller effektiv målvakt? Valet är ditt i "Straffspark", ett av de nya spelen som Boss Media utvecklat i samarbete med Svenska Spel. En helt ny kategori spel lanseras på Svenska Spels webbplats under veckan. Pick'n'Click kallas spelet som innehåller det vi alla alltid har drömt om - vinst varje gång. För spelaren gäller det bara att hitta var vinsten döljer sig bland spelkort och tärningar. - En mycket spännande satsning som rymmer just de moment den moderna spelaren efterfrågar, säger Svenska Spels VD Jesper Kärrbrink. Det unika med spelformen Pick'n'Click, eller sannolikhetsspel som spelkategorin också kallas, är att möjligheten till vinst finns vid varje enskilt speltillfälle. Det är spelarens val som avgör om vinsten faller ut. - Spelets utformning svarar upp mot det beteende den moderna spelaren uppvisar. Pick'n'Click är snabbt, underhållande och har en snygg grafik med många valmöjligheter och spelvarianter. Jag är övertygad om att det kommer att bli mycket uppskattat bland våra kunder, fortsätter Jesper Kärrbrink. - Precis som i all vår produktutveckling har vi noggrant beaktat spelansvarsfrågan. Därför kommer Pick'n'Click precis som våra andra snabbspel att ha en beloppsgräns. Dessutom har vi en mängd funktioner på vår webbplats som hjälper spelaren att ha god kontroll över sitt spelande, bland annat möjligheten att lägga upp sin egen personliga spelbudget, avslutar Jesper Kärrbrink. Inledningsvis kommer det att finnas tre Pick'n'Click-spel på www.svenskaspel.se - Trekortspoker, Tärning och Straffspark. - Vi tror att den här typen av enkla spel kommer att uppskattas på den statliga lotterimarknaden. De uppfattas mer som nöjesspel än som en chans att vinna stora summor pengar. Vi ser att trenden alltmer går mot spel där spelmotorn är flexibel. Med hjälp av ny grafik kan sedan flera nya spel lanseras med jämna mellanrum för att tillgodose spelarnas behov av omväxling. Speltypen passar också utmärkt för andra digitala kanaler, exempelvis mobiltelefoner och spelterminaler. Vi är stolta över att ha fått utveckla den här spelformen tillsammans med Svenska Spel och ser fram emot fler intressanta och roliga projekt över tiden, säger Peter Bertilsson, VD för Boss Media AB. För ytterligare information, kontakta: Peter Bertilsson, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 070-993 25 54, e-post: pbe@bossmedia.se Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på www.bossmedia.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/04/20041104BIT20080/wkr0019.pdf