Boss Media skriver kontrakt avseende pilotprojekt inom IVT

Boss Media skriver kontrakt avseende pilotprojekt inom IVT Boss Media genomför pilotprojekt med det ledande nationella lotteriföretaget i Tjeckien, Sazka a.s. Boss Media startar i dagarna upp ett pilotprojekt med det tjeckiska spelföretaget Sazka a.s. Pilotprojektet omfattar ett antal spelterminaler, vilka kommer att ställas upp på olika platser i Tjeckien för utvärdering. Boss Media är ett av två företag som valts ut bland flertalet globala leverantörer för att delta i pilotprojektet. Nästa steg är att framgångsrikt genomföra pilotprojektet för att sedan förhandla om det slutgiltiga kontraktet, vilket kommer att omfatta flera tusen terminaler. IVT, Interactive Video Terminal, är Boss Medias senaste utvecklingsprojekt, vilket primärt riktar sig mot etablerade privata och statliga spelföretag. Kunden är i detta fall en välkänd privat lotterioperatör som innehar tillstånd från tjeckiska staten att bedriva spel via terminaler. "Att kunna använda vår befintliga spelplattform för nya distributionskanaler ger snabbhet, säkerhet och god lönsamhet. Att dessutom kunna genomföra ett pilotprojekt med en mycket kompetent kund skapar goda förutsättningar för att tillsammans kunna erbjuda en mycket konkurrenskraftig och stark produkt", säger Peter Bertilsson, VD på Boss Media. Sazka a.s., med huvudkontor i Prag, grundades 1956 och är Tjeckiens största operatör av nummerspel, snabblotterier och vadslagningsspel. Företaget riktar sig mot den tjeckiska marknaden och har samarbete med många ledande utländska leverantörer. Sazka är fullvärdig medlem i de två största och mest betydelsefulla internationella lotteriorganisationerna, World Lottery Association (WLA) och European Lotteries (EL). Företagets omsättning uppgick år 2002 till motsvarande cirka 2,5 miljarder kronor. Vinsten efter skatt för samma period uppgick till cirka 350 miljoner kronor, varav cirka 300 miljoner kronor skänktes till välgörande ändamål. Företagets huvudsakliga mål är att ge finansiellt stöd till tjeckisk idrottsverksamhet. Utöver idrottsverksamheten stödjer Sazka också andra viktiga sociala och kulturella projekt i Tjeckien. Mer information om Sazka finns på http://www.sazka.cz. För ytterligare information kontakta: Peter Bertilsson Verkställande Direktör Boss Media AB (publ) Telefon: +46 (0)470 70 30 01 eller +46 (0)709 93 25 54 E-post: pbe@bossmedia.se Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner, PDA: s och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT20630/wkr0006.pdf