Boss Media tecknar licensavtal med etablerad kasinooperatör på Internet

Boss Media tecknar licensavtal med etablerad kasinooperatör på Internet Växjö, 12 januari 2001 Boss Media AB har tecknat avtal om leverans av ett licenskasino till Global Interactive Ltd. Sedan starten i början av 1998 har Global Interactive etablerat sig som en betydande kasinooperatör på Internet. Detta är Boss Medias första försäljning till en redan etablerad operatör, som därmed väljer att byta mjukvaru-plattform. Kasinot kommer att utvecklas på Boss Medias multiplayer-plattform och beräknas vara i drift under våren 2001. Boss Media har nu sammanlagt sålt 35 licenskasinon sedan första försäljningen 1998. Koncernen Boss Media AB (publ) är en av de ledande leverantörerna av helhetslösningar för att bedriva kasinoverksamhet på Internet. Potentiella licenstagare erbjuds ett kundanpassat klient/server-system, ett integrerat betalningssystem samt hanteringen av den dagliga driften och administrationen av ett Internetkasino. För ytterligare information, kontakta: Johan Sigvardsson Verkställande Direktör Boss Media AB (publ) Tel: 0470-70 30 00 E-post: js@bossmedia.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/12/20010112BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/12/20010112BIT00220/bit0002.pdf