Boss Poker Network tar position för att bli det största pokerrummet på den europeiska marknaden Den första oktober i år lanserade Boss Media Boss Poker Network. Detta nätverk av partners har en gemensam pokerplattform som sammanlänkar spelare från olika pokeroperatörer in till ett gemensamt pokerrum. Boss Media har nu skrivit avtal med ett tiotal partners, varav merparten utgörs av befintliga licenstagare. De som nu skrivit avtal får genom Boss Media ett användargränssnitt till pokerklienten som är anpassat till det egna varumärket. Utöver avtalen med de befintliga licenstagarna har Boss Media tecknat avtal med ytterligare ett tiotal mindre partners som kommer att använda en generisk pokerprogramvara. Spelarna laddar ner programvaran och ansluter till pokerrummet via partnernas hemsidor. För detta får partnern en del av den spelintäkt (s.k. rake) som spelarna kommer att generera. Den kritiska massa som krävs för att få igång ett framgångsrikt pokerrum på Internet är idag redan etablerad i Boss Poker Network. Tillsammans har de cirka 20 partnerna ovan cirka 2 miljoner registrerade potentiella pokerspelare i sina databaser och Boss Media räknar därför med en fortsatt snabb och stark tillväxt. "Det unika med Boss Poker Network är att vi har ett flertal större och respekterade speloperatörer som samarbetspartners. Vår ambition är att tillsammans med våra kunder etablera det största pokerrummet på den europeiska marknaden. Då det är ett känt faktum att de som spelar på sportresultat i hög grad också spelar poker är det extra inspirerande att ha flera av de stora vadslagningsföretagen med oss i denna satsning", säger Roberth Skogh, Chef för Marknad & Försäljning på Boss Media. Den nya pokerplattformen, som togs i drift redan under december 2002 genom det egna varumärket TotalPoker.com, har nu testats och utvecklats tillsammans med spelare och pokerexperter för att fullt ut kunna levereras som centralt pokerrum. Under början av 2004 kommer pokerplattformen att kompletteras med turneringsfunktioner och spelen Omaha och Omaha Hi/Lo. Det centrala pokerrummet når man via de partners som anslutit sig till det, t ex via www.sportingbet.co.uk, www.sportingodds.com, www.prestigepoker.com, www.totalpoker.com. För ytterligare information kontakta: Peter Bertilsson Verkställande Direktör Boss Media AB (publ) Telefon: +46 (0)470 70 30 01 eller +46 (0)709 93 25 54 E-post: pbe@bossmedia.se Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner, PDA: s och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT20330/wkr0006.pdf