Handelsstopp i Botnia Exploration med anledning av sammanläggning fem (5) aktier till en (1)

På grund av ett förbiseende från Bolaget har informationen om tidsplanen rörande sammanläggningen inte kommit marknaden och AktieTorget tillhanda enligt AktieTorgets gängse rutiner.

AktieTorget har därför, för att undvika avslut på felaktig grund, beslutat om handelsstopp för att alla medlemmar och investerare  ska kunna ta till sig informationen och vidta nödvändiga åtgärder.

Thomas Ljung, vd – Botnia Exploration Holding AB (publ)

Botnia Exploration Holding AB (publ) är ett prospekteringsbolag med målsättningen att driva småskalig gruvbrytning med fokus på guld och basmetaller i Sverige. Bolaget är listat på AktieTorget (BOTX). För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com.

Om oss

Botnia Exploration är ett prospekteringsbolag med målsättningen att starta Sveriges nästa guldgruva. Bolaget är listat på Nasdaq First North Growth Market (BOTX). Erik Penser Bank AB är Certified Adviser till Bolaget. Telefon: 08-463 83 00. Email: certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com