Bravida tecknar avtal med FöreningsSparbanken

Bravida tecknar avtal med FöreningsSparbanken (Stockholm 7 januari, 2002) Bravida Communications AB har fått i uppdrag av FöreningsSparbanken AB att ansvara för och att samordna all service på bankens telefonsystem. Avtalet träder i kraft den 31 mars 2003. Avtalet omfattar totalt 46 Nortel Meridian växlar med kringutrustning i nätgruppering, placerade på bankens kontor över hela landet. En central del av avtalet är realtids- övervakning och larmhantering genom Bravidas övervakningssystem som ger hög säkerhet i processerna runt hantering av larm och felrättningar. - Vi är stolta över att ha fått FöreningsSparbankens förtroende att ansvara för deras telefonsystem. Vi startar nu planeringsarbetet tillsammans med banken så att servicetjänsterna ska fungera smärtfritt redan från först dagen. Avtalet är ett bevis på att Bravidas satsning inom IKT är riktig, säger Gunilla Oredsson, VD för Bravida Communications AB. Parterna har kommit överens om att inte uppge ordervärdet. För mer information, kontakta: Rosemarie Lessnert, Sales Manager, Bravida Communications AB tfn: 070-309 74 00 Lotta Rohman Törnberg, Informationschef, Bravida ASA tfn: 070-289 28 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/07/20030107BIT00230/wkr0002.pdf