Bredbanduppkoppling till Upplands Väsby

Bredbanduppkoppling till Upplands Väsby - 8000 lägenheter erbjuds avtal med Bredbandsbolaget Bredbandsbolaget och bostadsbolaget Väsbyhem har slutit ett ramavtal om bredbandsuppkoppling till Väsbyhems nära 8000 lägenheter. Det lokala bredbandsnätet kommer att vara fullt utbyggt inom ett år. - Vi har bedömt Bredbandsbolagets lösning med ett fiberoptiskt nät till Väsbyhems samtliga fastigheter som ett bra alternativ för de boende. Speciellt i kombination med kommunens satsningar på ett stadsnät som det lokala nätverket kan anslutas till, säger Pelle Björklund, VD för Väsbyhem. Bredbandstekniken möjliggör en snabbare internet-uppkoppling till ett fast, lågt pris men också en mängd andra tjänster. Det kommer att bli möjligt att via bredbandsnätet titta på videofilmer, hyra programvaror, ladda ner musikvideor, ringa billigt med IP-telefoni, abonnera på TV- kanaler och mycket annat. - Bredbandsbolagets tjänsteutbud växer stadigt, vilket också stärker poängen med att vara uppkopplad. Vår bredbandsportal kommer att göra det möjligt för varje abonnent att själv komponera en palett av just sina favorittjänster. På så sätt kan var och en få ut mesta möjliga nytta ur bredbandsteknikens möjligheter, säger Jonas Rigner, Bredbandsbolaget. För mer information kontakta: Bredbandsbolaget: Ulrika Andersson, Informationschef, tel: 0709-81 99 02. Läs gärna mer på www.bredband.com Bredbandsbolaget Bredbandsbolaget är marknadsledande inom bredbandskommunikation och erbjuder bredbandstjänster till hushåll och mindre företag. Bolaget bildades sommaren 1998 och ägs av bland annat O-listenoterade Framfab, the Carlyle Group, Intel, Investor, Morgan Stanley Dean Witter, NTL samt Novestra. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00430/bit0002.pdf