SVTs OS-sändningar direktsänds i Bredbandsbolagets nät

SVTs OS-sändningar direktsänds i Bredbandsbolagets nät Plats: Berns i Stockholm, Berzelii park, Kammarsalen Stora ingången, 1 tr ned, vänster Datum: Torsdag 8 juni, 2000 Tid: 10.00 Sommar-OS i Sydney kommer att direktsändas över utvalda delar av Bredbandsbolagets nät i ett unikt samarbete med Sveriges Television som presenteras på presskonferensen. Tittaren kan välja att följa sina favoritsporter från fem extra kanaler dygnet runt. Dessutom sänds den ordinarie OS-sändningen i bredbandsnätet. Följande personer kommer att medverka på presskonferensen: Gunnar Sjögren, vice VD och portalansvarig, Bredbandsbolaget, Ulf "Lill- pröjsarn" Nilsson, ansvarig för OS-satsningen, Bredbandsbolaget, Robert Valsjö, teknisk projektledare, Bredbandsbolaget, Remy Nilson, chef, SVT Sport och Håkan Öster, teknisk chef, SVT. Bredbandsbolaget och SVT är pionjärer med en så kallad multicastsändning i stor skala. Sändningarna kan bara följas i Bredbandsbolagets bredbandsnät och inte över smalbandiga Internet som inte klarar den här typen av avancerade tjänster. Välkomna! Föranmälan till Elisabeth Rodger, Informationsavdelningen, Bredbandsbolaget. E-post: elisabeth.rodger@bredband.com Tfn: 08-406 95 42, mobil 0733-81 92 24 För ytterligare information, kontakta: Ulrika Andersson, informationschef Bredbandsbolaget, 08-406 95 31, 0709-81 99 02 Jan-Olof Gurinder, informationschef SVT, 08-784 80 63, 0708-84 80 63 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00070/bit0002.pdf