Bricknode förvärvar utlåningsplattformen Lendysoft

Bricknode (www.bricknode.com) kompletterar utbudet av molnbaserade affärssystem för finansbranschen genom att förvärva utlåningsplattformen Lendysoft. Affären ger Bricknode teknologin för att kunna erbjuda ”Lending as a Service” och ökar direkt bolagets intäkter med 25%.

Lendysoft är en molnbaserad plattform som är integrerad med Bricknode Financial Systems och som har byggts sedan 2014 genom att ständigt anamma ny teknologi. Lendysoft stödjer alla möjliga former av kreditgivning inklusive peer-to-peer utlåning och utlåning från egen balansräkning mot konsumenter och företag. Lendysoft har skapat ett ekosystem innehållande kopplingar till inkassobolag, kreditupplysningstjänster etc. som väl kompletterar Bricknodes befintliga utbud. Lendysoft används av flera bolag och har hanterat runt 10 000 krediter och över 85 000 låneansökningar sedan starten.

”Vi är väldigt glada över att kunna slutföra denna affär med förvärvet av Lendysoft vilket passar som hand i handske för Bricknode, både när det gäller medarbetare och teknologi. Lendysofts teknik bygger på de senaste framstegen inom molnbaserad leverans och tillför välbehövliga resurser för Bricknodes framtid.

Vi kommer nu genast integrera Lendysoft i våra säljkanaler och i vårt utbud av mjukvaror som vi kan erbjuda finansbranschen både nationellt och internationellt.” sade Stefan Willebrand, VD för Bricknode.

Stefan Willebrand, CEO

stefan.willebrand@bricknode.com

Finansbranschen går just nu igenom den största förändringen sedan investeringsfonder introducerades. Innovationer inom Finansiell Teknologi (FinTech) och Regulatorisk Teknologi (RegTech) skapar tjänster med fokus på användbarhet och kundvärde.

Bricknodes motto är ”put the fun in finance” och har etablerat ett ekosystem med affärssystem och APIer för finansiella verksamheter.

Om oss

The financial industry is currently going through the most significant change since mutual funds were introduced. Financial Technology (FinTech) innovations are adding services that focus on usability and value. Bricknode is part of that revolution. But we have one more objective: Putting the Fun in Finance. Our FinTech Ecosystem provides operators in the financial industry with a hassle free environment, where they can meet and create value for each other and for their customers.