Bringwell tecknar samarbetsavtal för Asien

Bringwell International har skrivit samarbetsavtal med det Singaporebaserade företaget LifePharm Pte Ltd. Avtalet ger LifePharm distributionsrättigheter för Bringwells samtliga produkter för den asiatiska marknaden och Bringwell distributionsrättigheter för LifePharms samtliga produkter för den nordiska marknaden. Avtalet inkluderar även att parterna ska samarbeta med framtida utveckling och forskning av produkter och substanser i första hand inom nutraceuticals och cosmeceuticals. LifePharm ingår i koncernen Lifebrandz som är noterat på Singaporebörsen. Lifebrandz är ett av de snabbast växande bolagen på Singaporebörsen och expanderar från sin ledande marknadsposition i Hong Kong och Singapore mot de viktigaste asiatiska marknaderna exklusive Japan. Lifebrandz omsatte ca 250 MSEK med en vinst på ca 42 MSEK för det brutna räkenskapsåret som slutade 31/7-2004. "Lifebrandz är mycket starka på branding och marknadskommunikation och passar oss väldigt bra som samarbetspartner för den asiatiska marknaden” säger Ulf Söderberg, Bringwells VD. Lifebrandz har samma syn som Bringwell när det gäller utveckling av nutritionsområdet där unikitet och god forskningsbakgrund är ett av de absolut viktigaste elementen. Den asiatiska marknaden har stor tillit till europeiskt utvecklade kosttillskott och neutraceuticals. Tillsammans med Lifebrandz kan vi snabbt utveckla marknaden med flera av våra produkter mot de viktigaste marknaderna i Asien”, avslutar Ulf Söderberg. För mer info www.lifebrandz.com www.lifepharm.com Upplysningar lämnas av: Ulf Söderberg, CEO, tel. +46 8 412 72 00 David Rönnberg, CFO, tel. +46 8 412 72 00 Bringwell International AB (publ) är ett företag noterat på OM Stockholmsbörsen, Nya marknaden.