Nybygge 340 sjösatt och döpt till bro gemini

NYBYGGE 340 SJÖSATT OCH DÖPT TILL BRO GEMINI Vid en ceremoni den 8 februari på varvet Ferus Smit i närheten av Groningen, Holland, sjösattes och döptes ytterligare en modern, dubbelskrovig produkttanker på 7 600 dwt. Fartyget fick namnet BRO GEMINI av gudmodern Betty van den Driest, hustru till Carel van den Driest, koncernchef i Koninklijke Vopak NV. BRO GEMINI kommer efter leverans att sysselsättas inom Broströms kontraktsfart för oljebolagen tillsammans med sina systerfartyg BRO GRACE, BRO GLORY, BRO GLOBE och BRO GALAXY. Samtliga fartyg är resultatet av ett nära samarbete mellan Broström och Erik Thun AB. Ytterligare tre fartyg finns i order på samma varv. Göteborg den 10 februari 2003 BROSTRÖM AB (publ) Referens: Lennart Simonsson, VD, tfn 031-61 61 00 Mer information om Broström finns på www.brostrom.se. Broström är ett av de ledande logistikföretagen för olje- och kemikalieindustrin, inriktat på industriell produkt- och kemikalietanksjöfart samt marina tjänster. Broström finns över hela världen och är verksamt inom två områden: Shipping och Marine & Logistics Services. Broströms huvudkontor finns i Göteborg ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00820/wkr0002.pdf