Brunswick Real Estate utsedd till Nordens främsta transaktionsrådgivare och kapitalförvaltare inom fastigheter

Brunswick Real Estate har i Euromoneys årliga undersökning utsetts till främsta rådgivare och kapitalförvaltare inom fastigheter i Norden samt nummer ett inom kategorin fastighetsfinansiering (bank) i Sverige.

I Euromoney Real Estate Awards 2017 har 2 000 fastighetsutvecklare, rådgivare, institutioner, investerare och hyresgäster deltagit från över 75 länder. Sammantaget har Brunswick Real Estate röstats fram som nummer ett i nio kategorier.

Brunswick Real Estates utmärkelser i Euromoney Real Estate Awards 2017:

• Best Real Estate M&A Adviser – Nordic & Baltic
  • Best Real Estate M&A Adviser – Sweden
  • Best Real Estate Research – Sweden
  • Best Real Estate Adviser Overall, Banks – Sweden
  • Best Real Estate Adviser Overall, Advisers & Consultants – Sweden
  • Best Real Estate Agency/Letting Advisers & Consultants – Sweden

• Best Real Estate Investment Manager – Nordic & Baltic
  • Best Real Estate Investment Manager – Sweden
  • Best Real Estate Loan Financing – Sweden

Brunswick Real Estate skapades genom att kombinera Leimdörfer, Sveafastigheter och Brunswick Real Estate Capital till en komplett nordisk fastighetspartner. Erbjudandet spänner över transaktionsrådgivning, analys, fastighetsfonder och investeringar samt utlåning för inhemska och internationella fastighetsaktörer med intressen i Norden.

Erik Eliasson, Partner Brunswick Real Estate Investment Banking Advisory:
“Vi är glada över att våra kunder och branschkollegor åter röstat fram oss som den främsta rådgivaren vid fastighetsrelaterade affärer i Norden. Undersökningen tydliggör att de värden vi byggt upp under 25 år på Leimdörfer är väl förankrade i Brunswick Real Estates breda erbjudande. Vi upplever ett starkt intresse för den nordiska fastighetsmarknaden och kommer att arbeta hårt för att fortsätta att överträffa våra kunders förväntningar.”

Louise Richnau, Partner Brunswick Real Estate Debt Investment Management:
“Intresset för finansiering via institutionellt kapital har växt kraftigt sedan vi 2013 startade som första fastighetskreditfond i Norden som erbjuder seniorfinansiering. Det är därför mycket glädjande med den uppskattning som klienter och investerare ger som uttrycks i Euromoneys utmärkelse.”

Johan Tengelin, Partner Brunswick Real Estate Equity Investment Management:
“Euromoneys undersökning är väl ansedd inom den globala fastighetssektorn så vi är mycket glada över att återigen bli framröstade som nummer ett. Vi arbetar hårt för att skapa värde åt våra investerare, såväl som för våra hyresgäster, i de fastigheter som vi förvaltar. Detta är bevis på att vår strategi med aktiv och lokal förvaltning är både framgångsrik och uppskattad.”

För mer information om Euromoney Real Estate Survey.

För mer information vänligen kontakta:
Erik Eliasson, Partner Brunswick Real Estate, Investment Banking
 t: + 46 704 96 81 90 e: erik.eliasson@brunswickrealestate.com

Louise Richnau, Partner Brunswick Real Estate, Debt Investment Management
 t: +46 8 53 52 45 26 e: louise.richnau@brunswickrealestate.com

Johan Tengelin, Partner Brunswick Real Estate, Equity Investment Management
 t: + 46 8 545 075 14 e: johan.tengelin@brunswickrealestate.com

Brunswick Real Estate är en ledande rådgivare och kapitalförvaltare inom fastigheter i Norden. Verksamheten, som erbjuder tjänster inom fastighetsrelaterad rådgivning och kapitalförvaltning, bildades genom en kombination av de marknadsledande bolagen Leimdörfer, Sveafastigheter och Brunswick Real Estate Capital. www.brunswickrealestate.com

Snabbfakta