Leimdörfer stärker analysteamet genom rekrytering av Jon Lekander

Stockholm 16 januari 2017:
Leimdörfer har rekryterat Jon Lekander som Director med ansvar för bolagets analysarbete med fokus på Bolagsöversikten, där Leimdörfer i över 20 år har följt och analyserat de listade fastighetsbolagens innehav.

Jon har omfattande erfarenhet av analys, strategi och investeringar inom fastighetssektorn i Norden likväl som globalt, senast som ansvarig för Aberdeens indirekta fastighetsverksamhet i Asien, Europa, Nord- och Sydamerika. Utöver detta innehar Jon en doktorsgrad i fastighetsekonomi från KTH, inom fastighetsrelaterad portföljteori.

Peter Leimdörfer, Co-Managing Partner på Brunswick Real Estate säger:

“Jag är mycket glad över att hälsa Jon Lekander välkommen till Leimdörfer och Brunswick Real Estate. Analys och rådgivning är viktiga faktorer inom vår verksamhet och jag är övertygad om att Jon, genom sin erfarenhet och gedigna kunskap om fastighetsmarknaden, kommer att addera mycket värde för våra kunder.”

Leimdörfer agerar som strategisk rådgivare åt ägare, styrelser och seniora ledningsteam för börsnoterade bolag, institutioner, stora familjeägda bolag och andra större fastighetsbolag genom att kombinera modern finansiell teori med detaljerad kunskap om de nordiska fastighets- och kapitalmarknaderna.

Jon Lekander, säger:
”Jag ser fram emot att arbeta med Leimdörfer och övriga teamet inom Brunswick Real Estate. Det är Nordens mest framstående fastighetsteam, och jag hoppas kunna bidra genom att ytterligare utveckla analys- och strategikompetensen.”

Media kontakt
Anna Åkerlund

Brunswick Real Estate
+46 70 778 28 97